شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
بررسی نوروز در متون تاریخی و ادبی

نخستین همایش جايگاه تاريخی ـ فرهنگی نوروز با سخنرانی استادان برجسته این حوزه درباره نوروز در متون تاریخی و ادبی دوشنبه (21 اسفندماه) از سوی انجمن علمی دانشجویان گروه تاریخ دانشگاه تهران در تالار فردوسی دانشگاه تهران برپا خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی پژوهشکده تاریخ اسلام، انجمن علمی دانشجویان گروه تاریخ دانشگاه تهران، دوشنبه (21 اسفندماه) همایشی با عنوان «نخستین همایش جایگاه تاریخی ـ فرهنگی نوروز» را با سخنرانی استادان حوزه تاریخ، باستانشناسی، ادبیات و مردم‌شناسی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برپا خواهد کرد.

در این مراسم ژاله آموزگار درباره «نوروز در اساطیر» سخن می‌گوید، روزبه زرین‌کوب به «نوروز در ایران باستان» می‌پردازد و در ادامه نیز آذرتاش آذرنوش «نوروز در متون عربی سده‌های نخستین اسلامی» را بررسی می‌کند. 
 
جلال‌الدین کزازی با موضوع «نوروز در متون ادبی» سخنران بعدی این مراسم خواهد بود و در پایان نیز علی بلوكباشی به «مردم‌شناسی نوروز» می‌پردازد.

برنامه‌های دیگر این همایش شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای موسیقی از سوی كودكان جمعیت خیریه دانشجویی امام علی (ع) و پخش كلیپ با موضوع «گذری بر تاریخ و مراسم نوروز در گوشه و كنار ایران و كشورهای همسایه» است.

همچنین به مناسبت نزدیک شدن به نوروز از امروز شنبه (19 اسفندماه) برنامه‌های نوروزی نظیر «پهن کردن سفره هفت سین»، «برپایی نمایشگاه عكس و كاریكاتور با موضوع نوروز» و «برپایی غرفه‌های فروش برای کمک به مستمندان و نیازمندان جامعه» از سوی «جمعیت خیریه دانشجویی امام علی(ع)» در دانشکده ادبیات برپا شده است.

«نخستین همایش جایگاه تاریخی ـ فرهنگی نوروز» دوشنبه (21 اسفندماه) از ساعت 14 تا 17 در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها