جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
رشد 42 درصدی سهم کتابخانه‌های عمومی بوکان از درآمد شهرداری

رییس اداره كتابخانه‎های عمومی شهرستان بوكان در استان آذربایجان غربی گفت: سهم نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از درآمدهای شهرداری نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد داشته است.-

خالد یوسفی با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ده میلیون تومان بابت سهم نیم درصد از شهرداری دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در ابتدای اسفندماه شهرداری بوكان نیم‌درصد آذر و دی ماه كتابخانه‎های عمومی بوكان را كه به مبلغ 40 میلیون و 500 هزار و 705 ریال به حساب انجمن كتابخانه‎های عمومی بوكان واریز كرد. 

وی افزود: بوکان دو کتابخانه نهادی دارد که این اعتبار، بخشی از هزینه‎های جاری و تعمیراتی و تهیه ملزومات مصرفی و نیز تجهیزات ضروری را تامین می‌کند. 

به گفته یوسفی، اداره کتابخانه‌های عمومی بوکان سعی می‌کند با درآمدزا کردن کتابخانه‌های عمومی، کسری بودجه این کتابخانه‌ها را جبران کند. 

این مقام مسوول همچنین افزود: هر سال فرمانداری بابت حق تملک و دارایی، اعتباری را برای تجهیز و تعمیر کتابخانه‌ها تصویب می‌کند که امسال متاسفانه به دلیل نبود بودجه، هیچ پولی دریافت نکردیم.

وی تاکید کرد: اگر تا تیرماه سال بعد بتوانیم اعتباری را از طرف فرمانداری دریافت کنیم، کتابخانه بخش «سیمینه» شهرستان بوکان را بازسازی خواهیم کرد. این کتابخانه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در سال 79 ساخته شده و نیازمند تجهیز و تعمیر برای بهره‌برداری دوباره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط