یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
محبت: جشنواره شعر  هر سال حرف‌ تازه‌ای بزند

محمدجواد محبت، شاعر، معتقد است جشنواره شعر فجر هر سال باید حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد و رونوشتی از کارهای دوره‌های پیشین را ارایه نکند تا بتواند در جذب و جلب‌نظر شاعران موفق عمل کند. وی تاکید کرد که این جشنواره با نظارت عده‌ای پیشکسوت و جوان فعال به شکلی اثرگذار برگزار می‌شود.-

محبت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، توضیح داد: به‌طورکلی جشنواره شعر فجر و این دوره از آن برنامه پرباری دارد؛ چراکه زیر نظر تیزبین عده‌ای پیشکسوت و جوان فعال در این عرصه برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: اگر دیگران دیدگاه متفاوتی نسبت به جشنواره دارند یا معتقدند شیوه برپایی آن باید به گونه دیگری باشد، بهتر است زمانی‌که فرصت برنامه‌ریزی و اجرای جشنواره به دست آن‌ها افتاد، ایده‌های خود را عملی کنند.

این شاعر در ادامه به پیشنهاد برگزاری استانی و منطقه‌ای جشنواره شعر فجر اشاره و تشریح کرد: این پیشنهاد نخستین‌بار سال گذشته از سوی بیژن ارژن مطرح شد و خوشبختانه به دلیل موفقیت‌آمیز بودن نتیجه آن و این‌که دیگر شعر تنها در یک‌ شهر متمرکز نبود، امسال نیز اجرایی شده است، ولی بی‌شک هر سال باید با تدبیری جدید، بهتر و کامل‌تر برپا شود.

وی افزود: سال گذشته یکی از مناطق برپایی بخش استانی جشنواره استان کرمانشاه بود که میزبان شهرها و استان‌های همجوار خود بود، اما امسال شهر همدان میزبان استان‌های همجوار است. این مساله اقدامی‌ شایسته است و سبب می‌شود تمامی ظرفیت‌های استان‌های مختلف به‌کار گرفته شود.

محبت در پایان یادآور شد: امیدوارم دست‌اندرکاران این جشنواره بتوانند هرچه بیشتر زمینه رشد و اعتلای فرهنگ و ادبیات انقلابی را فراهم کنند. از سوی دیگر جشنواره باید هر سال حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد و کپی‌برداری از کارهای سال‌های پیش نباشد، تا بتواند بیش از پیش نظر شاعران را به خود جلب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط