شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
«از هزاره ترنج» به بازار كتاب رسيد

«از هزاره ترنج» مجموعه شعری از نرگس باقری، نویسنده برگزیده کتاب سال کودک و نوجوان منتشر شد. این کتاب نخستین اثر شعری باقری در حوزه مخاطب بزرگسال است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، باقری درباره این کتاب گفت: «از هزاره ترنج» مجموعه‌ای از شعرهای آزاد من هستند. این سروده‌ها اغلب ترکیب خیال و خاطره دارند و مضمون آن‌ها انسان و زندگی است. 

وی افزود: زندگی امروز، گذشته، احضار اسطوره و تاریخ از مضامینی‌اند که در این اشعار دیده می‌شوند. این کتاب را برای چاپ به انتشارات مروارید سپرده‌ام.

باقری این روزها کتاب شعر دیگری را آماده انتشار می‌کند.

نرگس باقری، فارغ‌التحصیل مقطع دکترای رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، عضو هیات علمی دانشگاه ولی عصر (عج)، منتقد و پژوهشگر حوزه ادبیات داستانی و نویسنده کودک و نوجوان است. این نویسنده نخستین اثر کودک خود را در سال 1382 نوشت، ولی نخستین اثر او در سال 1387 به چاپ رسید. 

از وی مقالات تخصصی متعددی در نشریات پژوهشی داخل و خارج از کشور منتشر شده است. باقری در زمینه مطالعات پژوهشی در ادبیات داستانی زنان و همچنین در ادبیات کودک و نوجوان تالیفاتی دارد. «زنان در داستان، تهران»، «باران را چه جوری ببافم؟» از آثار این نویسنده هستند. باقری در سال ۱۳۹۰ برگزیده کتاب سال کودک و نوجوان شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط