دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کتاب «آموزش فقه» در 2 جلد منتشر می‌شود

نشر هاجر قم کتاب «آموزش فقه» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده را در دو جلد به زودی منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده کتاب «آموزش فقه» را با استفاده از تجارب و بهرمندی از ارزیابی‌های انجام شده درباره وضیعت تدریس احکام در مدارس علمیه برای بانوان به رشته تحریر درآورده است. این کتاب برای دوره عمومی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران به صورت کاربردی تالیف شده است.

کتاب «آموزش فقه» در یکصد و 10 جلسه درسی با رعایت استانداردهای آموزشی و ارایه دسته‌بندی‌های جدید، مطالب متنوعی را آموزش می‌دهد. همچنین مولف نوشتار سعی کرده است با به کارگیری مثال‌های کاربردی و طرح پرسش در پایان هر درس از کتاب «آموزش فقه» یادگیری را برای طلاب تسهیل کند.

نویسنده کتاب «آموزش فقه» علاوه بر ارایه نظر اصلی و مشهور علما، از جداول متعدد اختلاف فتوا استفاده کرده است تا تعدد فتاوی یادگیری را آسان کند.

جلد نخست این کتاب 338 صفحه دارد و به موضوعاتی مانند «تعریف و تاریخ فقه»، «شناخت احکام»، «عمل به احکام»، «تقلید»، «احتیاط»، «اجرای احکام دینی»، «مقدمات نماز»، «وضو و انواع غسل‌ها»، «مکان نماز»،‌ «قبله» و دیگر مسائل مقدماتی احکام بانوان می‌پردازد.

همچنین جلد دوم کتاب «آموزش فقه» که در 291 صفحه تالیف شده است، شامل مباحثی نظیر «زکات»، «خمس»، «حج»، «امر به معروف»، «جهاد»، «خرید و فروش»، «انواع معاملات و قراردادها»، «حجاب»، «محرم و نامحرم»، «حقوق همسر» و «آداب زندگی» می‌شود.

نخستین چاپ کتاب «آموزش فقه» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده هر یک با شمارگان سه هزار نسخه، جلد نخست در 338 و جلد دوم در 291 صفحه و هریک به ترتیب با بهای 68 هزار ريال و 59 هزار ريال به زودی از سوی نشر هاجر قم روانه بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط