شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
وزیر ارشاد: توجه به کتاب، نماد و شاخص فرهیختگی جامعه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه جمعه (5 آبان) در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان گفت: توجه به کتاب، نماد و شاخص فرهیختگی جامعه است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل، سیدمحمد حسینی در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان ضمن تاکید بر این موضوع که هویت هر ملتی به فرهنگ و کتاب وابسته است، اظهار کرد: به هر میزان که توجه به کتاب در جامعه بیشتر باشد، رشد و توسعه نیز بیشتر خواهد بود.

وی رهبر معظم انقلاب اسلامی را طلایه‌دار ترویج کتابخوانی دانست و ادامه داد: شاید کشورها بدون بسیاری از منابع بتوانند به حیات خود ادامه دهند اما بدون فرهنگ و کتاب، تمدن‌ها رو به اضمحلال می‌روند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برپایی نمایشگاه کتاب استان کرمان با حضور ناشران خارجی اشاره کرد و گفت: در برخی استان‌ها که ظرفیت‌های لازم وجود دارد از حضور ناشران خارجی در نمایشگاه‌های کتاب استفاده می‌شود.

حسینی با بیان این‌که در نمایشگاه کتاب استان کرمان 50 غرفه با 20هزار جلد کتاب مربوط به ناشران خارجی است، عنوان کرد: کشور ما در حوزه کتاب از جایگاه خوبی برخوردار است اما برای رسیدن به جایگاه‌های بلند در جهان باید خود را با کشورهای برتر در این حوزه مقایسه کنیم. 

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با هدف کمک به پیشرفت مطالعه در کشور انجام می‌شود. در این نمایشگاه‌، کتاب‌ها با 40 تا 50 درصد تخفیف به مخاطبان عرضه می‌شوند. 

حسینی بیان کرد: با وجود برخی محدودیت‌های اعتباری، در سال جاری 28 نمایشگاه کتاب در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در هفته کتاب نیز در کشور برنامه‌های فرهنگی متنوعی از جمله راه‌اندازی رادیو کتاب و جشن دو برابر شدن شاخص‌های کتاب در سال‌های اخیر برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام‌های نظام جمهوری اسلامی در توسعه فرهنگی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هر سال هزار عنوان کتاب چاپ می‌شد که در سال گذشته 69 هزار کتاب به چاپ رسیده است. 

حسینی با اشاره به این‌که طرح‌های عمرانی حوزه فرهنگ نیز در حال پیگیری است، توضیح داد: در این رابطه تالار بزرگ فرهنگی و هنری استان کرمان که کار بی‌نظیری به شمار می‌آید در طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر 180 موسسه قرآنی و 700 کانون فرهنگی و هنری در استان کرمان وجود دارد و بنیاد خواجوی کرمانی نیز در حال ثبت است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های انجام شده در استان کرمان برای برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قدردانی کرد.

در این آیین، از پیشکسوتان فرهنگ کتاب در استان کرمان نیز تجلیل شد.

نهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان جمعه (5 آبان) در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کرمان افتتاح شد. این نمایشگاه تا پنجشنبه (11 آبان) در دو نوبت 9 تا 12 و 16 تا 20 برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها