سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
ثبت‌نام 182 واحد صنفی در شهرک چاپ و نشر مشهد

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با اشاره به ثبت‌نام 182 واحد صنفی در شهرک چاپ و نشر مشهد گفت: این شهرک در فاز نخست در 32 هکتار برای فعالان حوزه‌های مختلف صنعت چاپ و نشر به بهره‌برداری می‌رسد.-

علی مغانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: واحدهای صنفی که تاکنون در این شهرک ثبت‌نام کرده‌اند، در حوزه‌های مختلف لیتوگرافی، صحافی، جعبه‌سازی و موسسات انتشاراتی فعالیت دارند.

وی افزود: حدود نیمی ازاین جمعیت چاپخانه‌دار و نیمی دیگر از آنان ناشرند و به همین دلیل عنوان شهرک چاپ و نشر برای آن انتخاب شده است.

مغانی با بیان این‌که در فاز نخست 32 هکتار زمین برای شهرک در نظر گرفته شده است، گفت: در صورت استقبال فعالان صنعت چاپ مشهد، با توجه به گستردگی فضا، امکان ساخت فاز دوم شهرک وجود دارد.

وی با اشاره با عملیات ساخت و ساز شهرک چاپ و نشر قم یادآور شد: در هفته آینده گروهی متشکل از مدیرکل ارشاد خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های مشهد و مهندسان ناظر شهرک چاپ و نشر مشهد به همراه جمعی از فعالان چاپ و نشر خراسان رضوی برای بازدید از روند و مراحل ساخت کتابخانه به قم می‌روند.

به گفته مغانی، اکنون شهرک چاپ و بسته‌بندی قم توسط کارگران و مهندسان ناظر در مرحله خیابان‌بندی است و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده عملیات کلنگ‌زنی آن انجام شود.

شهرک چاپ و نشر مشهد در شهرک صنعتی طوس در حاشیه شهر مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها