شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
موانع ساخت‌وساز کتابخانه شهید دلیری برطرف خواهند شد

مسوول کتابخانه‌های شهرستان جیرفت در استان کرمان از تامین هزینه و شتاب گرفتن ساخت کتابخانه نیمه‌ساز شهید دلیری خبر داد.-

اکبر صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که در هفته دولت اداره کتابخانه‌های عمومی جیرفت با همکاری و حمایت از معاونت مالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، به ‌روند ساخت کتابخانه نیمه‌ساز شهید دلیری شتاب بخشیده‌ است، افزود: این کتابخانه با کمک مالی فرزند شهید مرتضی دلیری که خیّر شهرستان است، آغاز شده و پس از یک تاخیر کوتاه مدت، به‌ مناسبت هفته دولت ادامه ساخت این کتابخانه نوساز شروع شده است و با تامین بودجه، تکمیل ساختمان با سرعت بیشتر انجام می‌شود.

صالحی گفت: محل احداث کتابخانه شهید دلیری در مصلای شهرستان جیرفت است که پس از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری مراسم کلنگ‌زنی و انجام کارهای مقدماتی، ساختمان مدتی بلاتکلیف بود و اکنون توسط دکتر فداکار، معاون مالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت، در هفته دولت برنامه‌ریزی مجدد شده و موانع ساخت آن برطرف شده‌اند.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای کتابخانه‌های شهری به نام‌های مرکزی جیرفت، جبال بارز، فاطمیه و همچنین کتابخانه‌های روستایی ولایت در فارس و مالک اشتر بلوک است.

صالحی بیان کرد: با توجه به کوچ عشایر در ایامی از سال به شهرستان جیرفت، کتابخانه‌های موجود ظرفیت لازم برای ارایه خدمات را ندارند و شهرستان جیرفت نیاز مبرمی به کتابخانه جدید دارد. 

مسوول افزود: هر چند مشخص نیست که متولی کتابخانه شهید دلیری کدام سازمان یا نهاد خواهد بود اما همین ‌که کتابخانه‌ای در مصلای شهر و با حمایت مسوولان ساخته ‌شود، باعث خرسندی است.

صالحی همچنین از شهرداری جیرفت گله کرد و گفت: در حالی ‌که ضرورت حمایت از کتابخانه‌ها توسط همه مسوولان این شهرستان درک شده است اما شهرداری جیرفت از پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمدش خودداری می‌کند.

وی افزود: مدتی بود که مشغول رایزنی با شهردار جیرفت بودیم تا این‌که وی را متقاعد کردیم تا سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها را پرداخت کند. سپس شهردار چکی به مبلغ دو میلیون تومان صادر کرد و ما برای دریافت وجه به امور مالی شهرداری رفتیم. معاون امور مالی چک را از ما گرفت و به بهانه این‌که شهرداری پول ندارد، از پرداخت پول به ما خودداری کرد و اکنون ما در صدد وصول مطالبات کتابخانه‌ایم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط