شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
«روانشناسی تبلیغات» به بازار كتاب مي‌آيد

کتاب «روانشناسی تبلیغات» با ترجمه مشترک سمیه اولی و محسن شاهین‌پور به‌زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود. این کتاب به بحث درباره موضوعات اصلی حیطه‌های روانشناسی اجتماعی و روانشناسی مصرف‌کننده می‌پردازد.-

شاهین‌پور، يكي از دو مترجم كتاب «روانشناسی تبلیغات» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: تاکنون کتابی که جامع و کامل به روانشناسی تبلیغات پرداخته باشد در کشور چاپ نشده و آثاری که با این نام منتشر شده‌اند در واقع از این عنوان برای فروش آثارشان بهره گرفته‌اند و عنوان اصلی کتابی که آن‌ها ترجمه کرده‌اند، «روانشناسی تبلیغات» نبوده است. مطالبی که در این کتاب آمده، در واقع نتايج تحقیقاتی هستند که در بستر پیشرفت‌های اخیر در حیطه‌های روانشناسی اجتماعی و مصرف‌کننده انجام شده‌اند.

وی این اثر را یکی از منابع دانشگاهی برای مقطع فوق لیسانس و دکترا در کشورهای دیگر دانست و افزود: چهار دانشگاه معتبر جهان مطالب این کتاب را تایید کرده‌ و پنج پروفسور مطرح جهان از جمله فرانک آر کاردس، استاد دانشگاه سین سیناتی آمریکا و پیتر ورلگ، استاد دانشگاه اراسموس هلند درباره آن نظرات مثبتی ارایه داده‌اند. 

ورلگ، استاد دانشکده مدیریت، در توصیف کتاب «روانشناسی تبلیغات» نوشته است: «این کتاب بررسی موثر، ماهرانه، مشروح و کاملا پژوهشی را از مطالب و مطالعات دانشگاهی درباره روانشناسی نگرش‌ها و تغییر نگرش‌ها، با تاکید بر تبلیغات و رفتار مصرف‌کننده ارایه کرده است. این کتاب مرور و ارزیابی خوبی از تحقیقات و پژوهش‌هاست که از خواندن آن‌ها مطالب بسیاری آموخته‌ام و لذت فراوانی برده‌ام.»

شاهین‌پور با بیان این مطلب که در کتاب «روانشناسی تبلیغات» فهرستی از مفاهیم و کلمات مربوط به این حوزه آورده شده است، افزود: نویسنده‌های این کتاب دو استاد برجسته دانشگاه هستند و کتاب از سوی انتشارات تخصصی کتاب‌های روانشناسی به چاپ رسیده است. مطالب و مفاهیم مطرح‌شده در این کتاب بسیار جدیدند و در برخی موارد، برای ترجمه کلماتی مجبور شدیم با ناشر مربوط ارتباط برقرار کنیم تا به معنای واقعی آن‌ها پی ببریم و بتوانیم ترجمه درستی از کلمات ارایه دهیم.

وی این کتاب را منبع مفیدی برای فعالان حرفه‌ای تبلیغات، سلامت عمومی، خدمات عمومی و ارتباطات سیاسی دانست.

به گفته شاهین‌پور، باب ام. فنیس، پروفسور رفتارشناسی مصرف‌کننده در دانشگاه گرونینگن هلند و ولف گانگ اشتروب، پروفسور روانشناسی اجتماعی در دانشگاه آترچت هلند، نویسندگان این کتاب‌ هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها