یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲

لیائویی وو نویسنده منتقد چینی و برنده امسال جایزه صلح کتابفروشی های کشور آلمان 4 سپتامبر (14 شهریور) فستیوال بین المللی ادبیات برلین 2012 را افتتاح می کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، طبق اعلام مقامات برگزار کننده، این نویسنده چینی ایراد نطق افتتاحیه این فستیوال را پذیرفته است.
 
خبر انتخاب این نویسنده به عنوان برنده امسال جایزه صلح کتابفروشی های کشور آلمان که معتبرترین جایزه فرهنگی این کشور است  پنجشنبه منتشر شد. هرتا مولر نویسنده برنده نوبل ادبی با اعلام این خبر تاکید کرده بود که اهدای این جایزه به این نویسنده  که در کشور چین مطرود است به معنی حمایت از وی است.

لیائو یی وو به خاطر اشعار منتقدانه اش در چین چهار سال را در حبس گذراند. هرتا مولر در این زمینه گفت: چین پیش از فرار یی وو به او فهماند که در صورت انتشار کتاب تازه اش با عنوان «برای یک سرود و صد سرود» زمانی بیش از چهار سال به زندان خواهد افتاد و بهتر است که این کتاب را در خارج از چین منتشر کند. حضور یی وو در آلمان یک سعادت بزرگ است.
 
دوازدهمین دوره فستیوال بین المللی ادبیات برلین از 4 تا 15 سپتامبر (14 تا 25 شهریور) در شهر برلین با برپایی برنامه های مختلف ادبی و حضور چهره های ادبی گوناگون برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها