چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
قصه‌هاي «رك و پوست كنده» در احوال زنان منتشر شد

«رك و پوست كنده»‌ مجموعه نوشته‌هاي داستاني آسيه جوادي ناستين، از سوي نشر آموت منتشر شد. وي در اين كتاب درصدد بوده تا با نگاهي تازه و امروزي به روزمرگي و دغدغه‌هاي اقشار مختلف زنان بپردازد و بياني ساده و ملموس را در بازگو كردن اين موضوعات به كار گيرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين نوشته‌ها ياداشت‌هايي از جوادی‌ناستين است كه به مدت يكسال در يكي از ستون‌هاي روزنامه فرهيختگان به چاپ مي‌رسيد.
 
وي در نوشته‌اي با نام «سرآغاز» در اين كتاب از دغدغه‌ها، خاطرات و انگيزه نگارش اين كتاب با لحني صميمي براي مخاطبان سخن گفته است؛ در حالي كه شايد بارزترين وجه بخش‌هاي مختلف اين كتاب نيز ‌سادگي و صراحت لهجه نويسنده در بيان موضوعات مرتبط با زنان است.

به گفته اين نويسنده، تا به حال در اغلب فضاهاي داستاني ايران و در ميان آثار بسياري از نويسندگان و داستان‌نويسان ايراني، به شخصيت واقعي زنان پرداخته نمي‌شود و  زمينه‌ها براي همذات‌پنداري مخاطبان با شخصيت‌هاي زنان در اين آثار كمتر فراهم مي‌شده است. 

هر كدام از يادداشت‌هاي اين كتاب نام‌هايي چون «آزارهاي ما زنان»، «آشپزخانه‌هاي ما زنان»، «اطرافي‌هاي ما زنان»، «اشياء ما زنان»، «الفت‌هاي ما زنان» و «بچه‌هاي ما زنان» دارند. موضوع هر كدام از اين نوشته‌ها عادي‌ترين احساس يا خاطره‌ پيش روي نسل امروز يا ديروز زنان است. 

بخشي از متن «سرآغاز» اين كتاب اين‌گونه نوشته شده است: «دلم مي‌خواهد بي‌تعلق به كسي،‌ حتي به خودم باشم. مي‌پنداريد بزرگم كرده‌ايد تا در هنگام نياز به ياريتان بشتابم. مي‌گويم من از شدت ياري ديگران به تنگ آمده‌ام. دوري از همه، شايد بتواند كمک كند كه به خودم ياري برسانم...
در اتاقي سربسته شب و روز مي‌نويسم،‌ اينک وابستگي من نه به كسان نزديک و آشنا كه در سطح وسيعي توسط نامه‌ها گسترش مي‌يابد. نامه‌هايي به زمين و آسمان، به باد، به آتش، به همه عناصري كه مي‌شناسم. به چيزهايي كه آشناي روح و جسم من است...»

«رك و پوست كنده»(احوال ما زنان)، امسال (1390)، به شمارگان هزار و 100 نسخه از سوي نشر «آموت» منتشر شد. اين كتاب 176 صفحه و قيمت آن چهار هزار تومان است.

جوادي اكنون يک مجموعه داستان ديگر را نيز آماده انتشار كرده است. «تمشك‌هاي نارس» نيز نام ديگر مجموعه داستان ناستين است كه در نشر آموت مراحل انتشار را سپري مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط