یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
«ایراندخت» در بوته نقد قرار مي‌گيرد

رمان «ایراندخت»، نوشته بهنام ناصح، پنج شنبه، 17 شهریور ، در دفتر نشر آموت نقد می شود. این رمان اثر شایسته تقدیر شانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل و نامزد پنجمین جایزه گام اول است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این نشست امیر کاووس بالازاده، منتقد ادبی و استاد دانشگاه و محسن حکیم معانی به نقد این کتاب می پردازند.

رمان ایراندخت درباره دختری به نام «ایراندخت» و جوانی به نام روزبه است. این داستان با الهام از شخصيت‌هاي تاريخي سلسله ساساني و واگويه‌هاي ذهني قهرمانان داستان روايت شده است.

وقايعي كه هر دو شخصيت اين رمان با آن‌ها مواجه‌اند، در نهايت به كاوشي دروني مي‌رسد كه به درجاتي از تعالي معنوي آن‌ها مي‌انجامد.

بخشي از رمان اين‌گونه نوشته شده است: «ايراندخت دريچه را باز كرد و از گوشه آن نگاهي به بيرون انداخت؛ به راهي كه معمولا روزبه از آن رد مي‌شد. نسيم بهاري به صورتش خورد و چيزي شبيه بوي سوسن و خاك باران خورده به مشامش رسيد، اما آن را كه مي‌جست، در ميان عابران نيافت. با خود گفت: «امروز حتما مي‌آيد... كدام مادر است كه نداند لرزش دل دخترش به چه خاطر است و نداند كه هر پنجره‌اي كه باز مي‌شود لابد دلي به هواي غريبه‌اي است كه پر مي‌كشد؟ اما ماه بانو آموخته بود كه پرده حيا و شرم را نبايد پس بزند و همه چيز را بگذارد به وقتش... سيمين زبانش بند آمده بود و بدخشان بيش از آن كه هراسان باشد در اين فكر بود چيزي بر زبان نراند كه دروغ باشد.» 

بهنام ناصح، روزنامه نگار و منتقد ادبی است و ایراندخت اولین اثر داستانی اوست.

این جلسه نقد، روز پنج شنبه، 17 شهریور، ساعت 17 در دفتر نشر آموت برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط