سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
رقابت پاياني برترين‌هاي مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي

كارشناسان مدارس سراسر كشور در حال آماده‌سازي حدود دو هزار و 180 دانش‌آموز برگزيده مرحله استاني بيست و نهمين مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي براي شركت در مرحله كشوري‌‌اند. اين برگزيدگان در چهار رشته قرائت، حفظ و مفاهيم قرآن و نهج‌البلاغه با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.

محمد جواد پيشوايي، كارشناس مسوول برنامه‌هاي قرآني وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: مرحله كشوری بيست و نهمين مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزی در دو دوره دانش‌آموزان پسر و دختر به ترتيب در روزهاي شنبه(25 تيرماه) و شنبه(1 مردادماه) به ميزباني شهر اراك برگزار خواهد شد.

كارشناس مسوول برنامه‌هاي قرآني وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اين كه مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي يك فعاليت محوري در وزارت آموزش و پرورش و بزرگ‌ترين رويداد قرآني كشور در بخش مسابقات محسوب مي‌شود، افزود: در اين دوره از مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي، اقدامات جديدي از سوي اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در ستاد برگزاري مسابقات با هدف ايجاد فضاي معنوي و قرآني و انس بيشتر با قرآن كريم انجام خواهد شد. برگزاري راهپيمايي بزرگ قرآني و شركت دانش‌آموزان در اين راهپيمايي با لباس متحدالشكل، حضور قاريان و حافظان برجسته كشور، به‌كارگيري داوران ممتاز و بين‌المللي، تحويل تنديس نمادين مسابقات به استان اصفهان به عنوان ميزبان دوره سي‌ام از مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي و داوري نمادين دانش‌آموزان از يكديگر در طول زمان اجراي مسابقات با هدف آشنايي با نحوه داوري، از جمله اقدامات جديد اين دوره از مسابقات به شمار مي‌آيند.

وي عنوان داشت: از ديگر برنامه‌هاي جديد بيست و نهمين مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزي مي‌توان به تلاش براي دريافت پيام از مقام معظم رهبري و قرائت آن در مراسم افتتاحيه مرحله كشوري اين دوره از مسابقات اشاره كرد كه اميدوارم به نتيجه برسد. همچنين در اين مرحله، وزير آموزش و پرورش، معاونان و ساير مسوولان ارشد وزارت آموزش و پرورش و همچنين اصحاب رسانه‌ با هدف اطلاع‌رساني و ايجاد فضاي قرآني در استان مركزي حضور پيدا خواهند كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط