سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
«بزه‌ديده‌شناسي حمايتي» تجديد چاپ مي‌شود

چاپ دوم كتاب «بزه‌ديده‌شناسي حمايتي» به زودي از سوي انتشارات دادگستر راهي بازار نشر خواهد شد. در اين اثر، مهم‌ترين حقوق شايسته در فرآيند جنايي كه بايد براي بزه‌ديده به رسميت شناخته شوند، ارايه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مولف در كتاب «بزه‌ديده‌شناسي حمايتي» در چهار گفتار به موضوع بزه‌ديده‌شناسي حمايتي پرداخته است.

 گفتار نخست به بررسي واژه‌شناسي و گونه‌شناسي درباره بزه‌ديدگي اختصاص دارد و مخاطب در گفتار دوم با حقوق بزه‌ديده و در گفتار سوم با بنيادي‌ترين حمايت‌هايي كه بزه‌ديده، شايسته بهره‌مندي از آنهاست، آشنا مي‌شود. همچنين در گفتار چهارم، دگرگوني و پيشرفت افكار بزه‌ديده‌شناسان با رويكرد بين‌المللي مطرح شده است. 

مولف در بخشي از اين كتاب عنوان مي‌نويسد: «بزه‌ديده‌شناسي حمايتي بر اين انديشه استوار است كه جامعه به طور كلي و نظام عدالت جنايي به طور ويژه بايد در همه لايه‌هاي خود(لايه‌هاي مشاركتي، تقنيني، قضايي و اجرايي) به حقوق شايسته و نيازهاي بزه‌ديده توجه كنند و به ترميم آسيب‌ديدگي‌ها و جبران آثار بزه‌ديدگي آنان جامه‌ عمل بپوشانند. بنابراين، بزه‌ديده‌شناسي حمايتي فراتر از يك جبران مادي با تاكيد بر حمايت‌هاي مالي يا اقتصادي، به ترميم درد و رنج‌هاي عاطفي برخاسته از جرم و نيز به رسميت شناختن حقوق مشخصي براي بزه‌ديدگان با هدف احقاق حقوق و جبران واقعي آثار بزه‌ديدگي آنان در چارچوب يك الگوي چندگانه‌ حمايتي، حمايت مالي، عاطفي و حيثيتي، حقوقي، پزشكي و اجتماعي مي‌انديشد»

چاپ دوم كتاب «بزه‌ديده‌شناسي حمايتي» اثر دكتر مهرداد رايجيان در شمارگان 1000 نسخه به زودي از سوي انتشارات دادگستر راهي بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط