چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
راه حل نخبگان پاکستان برای خروج از بحران در یک کتاب رونمایی می شود

کتاب « پاکستان : فراسوی دولت بحرانی» که توسط سفیر سابق اسلام‌آباد در واشنگتن و لندن و جمعی از نویسندگان معتبرنوشته شده ، روز پنجشنبه پنجم مه طی مراسمی در لندن رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس پاکستان، در مراسم رونمایی از این کتاب که توسط « ملیحه لودحی» نوشته شده، وجید شمس الحسن کمیسیونر ارشد پاکستان در انگلیس به عنوان میزبان حضور خواهد داشت و نویسنده کتاب نیز طی سخنانی ، کتاب خود را معرفی خواهد کرد.

«لیز دوست» برنده جایزه کتاب شبکه بی.بی.سی هم در این مراسم حاضر مي‌شود و به بحث و بررسی درباره آن خواهد پرداخت.این کتاب که در واقع مجموعه مقالات شماری از نویسندگان برتر، برجسته و مقام‌های دولتی پاکستانی است، تلاش کرده چالش های کنونی پیش روی پاکستان را بررسی و برای برون رفت از این چالش ها، راه حل‌هایی ارایه کند.

مشرف زیدی از روزنامه نگاران برجسته پاکستانی در توصیف این کتاب می‌گوید:«در هر مقاله تلاش شده یکی از مهم ترین مشکلات کشور بررسی و راه حل‌هایی را که می تواند به آینده موفق تر و با ثابت تر کمک کند، مطرح شود.» کارشناسان و نویسندگان برجسته‌ای مانند احمد رشید، رفعت حسین، اکبر احمد، سعید شفقت، عشرت حسین، عایشه جلال، منیر اکرم، زاهد حسین و محسن حمید در این کتاب مشکلات پاکستان را از ابعاد مختلف ارزیابی کرده اند.

کتاب «پاکستان : فراسوی دولت بحرانی»، چالش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و حکومتی پاکستان را در فضای کنش و واکنش پیچیده تحولات ملی با عوامل خارجی از جمله منافع قدرت‌های بزرگ بررسی کرده و تلاش می کند تصویری از نحوه نگاه پاکستانی ها به کشورشان، مشکلات و همچنین راه هایی برای برون رفت از این مشکلات ارایه کند. به عقیده نویسندگان، مردم پاکستان ظرفیت لازم برای تبدیل کشورشان به یک کشور مسلمان باثبات و مدرن را دارند ولی برای رسیدن به این اهداف باید اصلاحات بزرگی انجام شود.

نویسندگان و تحلیل گران خارج و داخل پاکستان از این کتاب استقبال شایسته ای کرده‌اند. آناتول لیون استاد کینگ کالج لندن و خبرنگار سابق روزنامه تایمز پاکستان، این کتاب را بسیار ممتاز توصیف کرده و معتقد است که نکات بسیار مهمی درباره ثبات پاکستان در آن مطرح شده است.

دکتر تنویر احمد خان وزیر خارجه سابق پاکستان هم از این که کتاب، گفتمان موجود در پاکستان را بازخوانی می کند، تمجید کرده است. او می‌گوید: «در شرایطی که گفتمان دانشگاهی و ژورنالیستی موجود درباره پاکستان به سمت نیازهای استراتژیک قدرت های بزرگ منحرف شده، دکتر ملیحه لودحی چشم‌انداز های گروه برجسته ای از کارشناسان را برای بازنمایی این گفتمان به صورتی واقعی و بر اساس ویژگی های صحیح ملت( پاکستان) طراحی کرده است، ملتی که در دروان حاضر تصویری نامناسب از آن وجود دارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها