شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
قصه‌هاي عاشورايي فريبا كلهر در راه نمايشگاه 24

فريبا كلهر، نويسنده كودكان و نوجوانان مجموعه داستاني با عنوان «قصه‌هاي عاشورايي براي بچه‌ها» را به ناشر سپرده و انتشارات قدياني اين مجموعه را به بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مي‌آورد._

كلهر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره اين مجموعه مذهبي گفت: قصه‌هاي عاشورايي براي بچه‌ها، مجموعه‌اي 10 جلدي است كه هر كدام از آنها بر اساس يكي از شخصيت‌هاي مهم و تاثيرگذار عاشورا نوشته شده و نخستين مجلد آن با داستاني درباره امام حسين(ع) شروع مي‌شود و مجلد دهم مجموعه به امام سجاد (ع) اختصاص دارد.

كلهر ويژگي اين مجموعه را اشاره نكردن به نام شخصيت‌هاي عاشورا عنوان كرد و توضيح داد: مجموعه قصه‌هاي عاشورايي براي بچه‌ها، مجموعه‌‌اي است كه شخصيت‌ها را به وسيله صفت‌ها و ويژگي‌هاي شخصيتي به بچه‌ها معرفي مي‌كند و از آنها به‌طور مستقيم ياد نمي‌كند.

وي ادامه داد: به‌طور مثال من براي شخصيت‌پردازي حضرت علي‌اصغر يا حضرت علي‌اكبر از نام اين دو استفاده نمي‌كنم و تلاش كرده‌ام داستان‌ها ويژگي‌هاي شخصيتي حاضران در روز عاشورا را به بچه‌ها معرفي كند.

كلهر با اشاره به كارهاي پرشماري كه در حوزه كتاب‌هاي مذهبي انجام داده، گفت: حدود 30 اثر در حوزه مذهبي كار كرده‌ام اما اكنون كه به كارهاي خود و ديگران در حوزه مذهبي براي بچه‌ها نگاه مي‌كنم، معتقدم كار مهم و شاهكار كمتر در اين حوزه خلق شده و اين حوزه را نيازمند رمز و رازها و جذابيت‌هاي ببشتر مي‌بينم.

نويسنده كتاب «آن هشتمين شكوفه باران» افزود: حساسيت‌هايي كه در جامعه نسبت به كتاب‌هاي مذهبي وجود دارد كار نويسندگان را براي خلق روايت‌هايي جذاب دشوار كرده و به‌نظرم توجه به اصلِ احترام به شخصيت‌هاي مذهبي بايد مد نظر قرار گيرد و دست نويسندگان براي شخصيت‌سازي باز گذاشته شود.

كلهر با اشاره به اينكه مجموعه «قصه‌هاي عاشورايي براي بچه‌ها» را انتشارات قدياني به نمايشگاه كتاب تهران مي‌آورد گفت كه حساسيت‌هاي اين ناشر سبب شده تا تصاويري قوي بر اثر بنشيند و كتاب با كيفيتي مطلوب عرضه شود.

قصه‌هاي عاشورايي براي بچه‌ها را  حسام الدين طباطبائي تصويرگري كرده است.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها