چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
«راهنماي معلم در ارزشيابي توصيفي» الكترونيكي شد

مسوول روابط عمومي دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش از الكترونيكي شدن كتاب «راهنماي معلم در ارزشيابي توصيفي» خبر داد و گفت: معلمان دوره ابتدايي تحصيلي با مطالعه اين اثر، با ضرورت و شيوه ارزشيابي توصيفي آشنا خواهند شد.\

سيد غلامرضا فلسفي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: بر اساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، ارزشيابي پيشرفت تحصيلي در دوره ابتدايي به شيوه توصيفي پس از پنج سال اجراي آزمايشي، از سال تحصيلي 89 ـ 88 به شيوه پلكاني آغاز شده است.

وي ادامه داد: با توجه به ضرورت آشنايي كامل معلمان دوره ابتدايي با ارزشيابي توصيفي و براي اجراي هرچه دقيق‌تر آن در مدارس، دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي اقدام به توليد كتاب «راهنماي معلم در ارزشيابي توصيفي» كرد كه چاپ دوم آن به صورت فايل pdf به نشاني الكترونيكي www.talif.sch.ir قابل دسترسي و مشاهده است.
مسوول روابط عمومي دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: محتواي چاپ دوم اين اثر با بازنگري و افزودن نظر‌ات و پيشنهادات كارشناسان و معلمان حوزه ابتدايي تدوين و جدول‌هاي پايه دوم ابتدايي نيز به آن اضافه شده است.

فلسفي يادآور شد: اين كتاب از سه فصل اصلي تشكيل شده كه دو فصل نخست آن به آشنايي اجمالي با ارزشيابي توصيفي، ابزارها، روش‌ها و منابع جمع‌آوري اطلاعات، نحوه ثبت اطلاعات و قضاوت و ارزش‌گذاري آنها اختصاص دارد.

مسوول روابط عمومي دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: مخاطب در فصل سوم با هدف‌هاي برنامه درسي، نشانه‌هاي تحقق و سطوح عملكردي درس‌هاي پايه اول و دوم ابتدايي آشنا مي‌شود. محتواي اين فصل به اقتضاي برنامه درسي دوره ابتدايي تهيه و تدوين شده است.

وي گفت: معلمان و كارشناسان دوره ابتدايي مي‌توانند براي ارايه نظرات و پيشنهاداتشان براي غني‌سازي محتواي اين كتاب از طريق آدرس الكترونيكي www.talif@talif.sch.ir اقدام كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط