سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
آلن گارنر: تی اس الیوت زندگی‌ام را تغییر داد

اخیراً کتاب جدید آلن گارنر، نویسنده انگلیسی تحت عنوان «تریکل واکر» از سوی انتشارات فورت استیت منتشر شده است و به همین مناسبت گاردین مصاحبه‌ای با این نویسنده انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، «آلن گارنر» رمان نویس انگلیسی است که بیشتر به خاطر رمان های خیالی فرزندانش و بازخوانی داستان های عامیانه سنتی انگلیس شناخته می شود. بخش عمده ای از آثار او ریشه در چشم انداز، تاریخ و فرهنگ عامه شهرستان بومی خود در چشایر، شمال غربی انگلستان دارد..
 
حرفه درخشان آلن گارنر به عنوان نویسنده کتاب کودک 6 دهه پیش با داستان «سنگ عجیب بریزینگمان» آغاز شد. داستانی که به عنوان یکی از بهترین داستان‌های مربوط به کودکان در نیمه دوم قرن بیستم شناخته می‌شود. از آن زمان تاکنون چند رمان فانتزی از جمله «الیدور» و همچنین کتاب برنده جایزه کارنگی تحت عنوان «خدمت جغد» را به نگارش درآورد.
 
اخیراً کتاب جدید این نویسنده انگلیسی تحت عنوان «تریکل واکر» از سوی انتشارات فورت استیت منتشر شده است و به همین مناسبت گاردین مصاحبه‌ای با این نویسنده انجام داده است و درباره کتاب‌های مورد علاقه گارنر در طول زندگی ادبی‌اش پرسیده است:
 
اولین روزهای مطالعه کتاب در زندگی
در سال 1941 وقتی شش سال داشتم به خاطر بیماری سرخک در بیمارستان مجبور شدم چند روزی در بیمارستان بستری شوم. آنجا کتاب‌های مصوری را مطالعه کردم که خیلی جذاب بودند. هنوز به سختی کلمات را می‌خواندم ولی بازهم جذب این کتاب‌های داستان شدم.
 
اولین کتاب‌های دوره نوجوانی
همینطور که وارد دوره نوجوانی می‌شدم، با داستان‌های تارزان نوشته «ادگار رایس» آشنا شدم. یادم می‌آید صفحات آخر کتابی که داشتم پاره شده بودند ولی همان کتاب را یازده بار خواندم. مادربزرگم کتاب‌ فرهنگ کودکان 1910 را به من هدیه داده بود که هشت جلد داشت که در واقع اولین منبع آموزشی من در دوره دبستان بود.
 
کتابی که مسیر زندگی‌ام را در نوجوانی تغییر داد
در مدرسه گرامر منچستر ششمین سال متوالی تحصیل را سپری می‌کردم که با شعرهای تی‌اس. الیوت روبرو شدم. اولین بار در سال 1950 کتاب‌های الیوت را خواندم و همه چیز تغییر کرد.
 
نویسنده‌ای که فکرم را عوض کرد
آیسخولوس اولین تراژدی نویس یونان باستان است که اولین بار در سن 17 سالگی با نوشته‌هایش آشنا شدم. خواندن سه‌گانه «اورستیا» این نویسنده باستانی کشور یونان باعث شد متوجه شوم که چیزهای زیادی باید درباره قدرت زبان مطالعه کنم.
 
کتابی که دوباره نخواهم خواند
هیچ وقت از خواندن «داستان‌های نارنیا» نوشته سی.اس. لوئیس لذت نبردم. در ابتدا با اشتیاق زیاد کتاب را شروع کردم ولی به عقیده من زیاد جالب نوشته نشده است.
 
کتابی که هم اکنون می‌خوانم
شرح زندگی سی.جی. جانگ.
 
کتابی که خواندنش به من آرامش می‌دهد
همیشه مطالعه «سرگاوین و شوالیه سبز» اوقات خوبی را برای من رقم زده است. از زمان حیات پدربزرگم این کتاب را همیشه در خانواده می‌خواندیم و لذت می‌بردیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها