شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
اتمام کتاب شهدای آموزش کرمان با شناسایی ۹۲ شهید

رزمنده دوران دفاع مقدس کرمانی گفت: پس از شهادت شهید سلیمانی عنوان کتاب را ۹۰+۱ گذاشتیم که منظور از یک شهید سلیمانی بود که بعد از آن یک شهید دیگر به نام شهید پارسایی شناسایی شد و عنوان کتاب را به ۹۲ شهید آموزش تغییر دادیم که اکنون مراحل تدوین کتاب به پایان رسیده است.

حمید‌ مهرابی‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، گفت: از سال ۵۸ به عنوان پاسدار نیمه‌وقت وارد سپاه شدم و از سال ۵۹ به عنوان عضو رسمی سپاه به قسمت آموزش معرفی شدم.

همت رزمنده دفاع مقدس برای شناسایی شهدای آموزش کرمان

مهرابی‌پور ادامه داد: اواخر خدمت در مرکز فرماندهی و کنترل لشکر مشغول به فعالیت بودم و فراغت بیشتری پیدا کردم، بنابراین اقدام به شناسایی شهدای آموزش کردم و توانستم ۴۰ شهید آموزش را شناسایی کنم و پس از آن احساس کردم که باید برای شهدا کاری انجام دهم، لذا با جمع‌آوری اطلاعات اولیه شهدا کتاب چلچله‌ها را طی دو دوره چاپ، منتشر کردیم که این کتاب شامل اطلاعاتی در خصوص هر یک از شهدای آموزش و یک روایت در رابطه با روحیات آن شهید بود که فرمانده وقت سپاه برای انتشار کتاب، پیامی دادند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تصمیم گرفتم که نزد شهید سلیمانی بروم و به منظور چاپ کتاب پیامی از ایشان بگیرم تا در کتاب بیاورم، زمستان سال ۸۶ بود، در بیت‌الزهرا(س) خدمت حاج قاسم رفتم و گفتم کاری برای شهدا انجام داده‌ایم و نیاز داریم که شما پیامی برای این کتاب بنویسید؛ شهید سلیمانی گفتند  برای شهدا آموزش و این کار و آن هم این تعداد شهید؟

وی افزود: به سردار گفتم شما می‌دانید که من فرد نظامی هستیم و دست به قلم نیستم و این کار به ذهنم خطور کرده است تا دِینم را به شهدا ادا کنم، اگر شما پیامی را برای ابتدا کتاب بنویسید، از نظر اخلاقی قول می‌دهم که با خانواده شهدا ارتباط برقرار کنم و حق شهدای آموزش را به‌جا بیاورم، ایشان پذیرفت و پیامی را اوایل سال ۸۷ دادند و کتاب را چاپ کردیم و اولین یادواره چهل شهدای آموزش کرمان را خرداد ماه همان سال برگزار کردیم.
 
 مهرابی‌پور تصریح کرد: سرکشی خانواده ۴۰ شهید را در پنج شهر کرج، کرمان، مرکزی، سمنان و کاشان انجام دادم و در هر دیدار صفحه‌ای از کتاب چلچله‌ها که مربوط به شهید بود را بر روی بنر می‌زدم و به خانواده شهید اهدا می‌کردم و گفتنی است در این دیدارها از خانواده شهدا درخواست می‌کردیم که اسنادی از شهید را در اختیارمان قرار دهند تا بتوانیم کاری برای شهدا انجام دهیم؛ زمانی که در جمع خانواده شهدا قرار گرفتیم، متوجه شدم که ما برخی از شهدای آموزش را نمی‌شناسیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس کرمانی با اشاره به این‌که از سال ۹۲ فعالیت مجمع یاران آموزش را آغاز کردیم، ادامه داد: برای انجام فعالیت در مجمع تصمیم گرفتم از نیروهای آموزش و همه کسانی که در این عرصه فعالیت داشتند، کمک بگیرم و با همکاری دوستان توانستیم تعداد شهدای آموزش را به ۵۳ نفر برسانیم.

برگزاری ۷ گردهمایی به همت مجمع یاران آموزش کرمان

وی بیان کرد: برای ادامه کار در مجمع نیاز به مکانی داشتیم که با مسئول وقت دانشگاه امام حسین علیه‌السلام در میان گذاشتم که وی عنوان کرد ساختمان دانشگاه به دلیل وقوع زلزله خراب شده است و در آنجا دو اتاق در اختیار ما گذاشتند و یادمان شهدای آموزش را در آنجا ایجاد کردیم.

مهرابی‌پور عنوان کرد: هفت گردهمایی را با بچه‌های آموزش برگزار کردیم که یک گردهمایی خانوادگی و سه گردهمایی در شهرستان‌های جیرفت، رفسنجان و زرند و سه گردهمایی دیگر در کرمان برگزار شد تا بتوانیم ارتباط بین نیروهای آموزش را بیشتر کنیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دیداری با خانواده شهید اسدی داشتم که خانواده شهید خانم پور‌منعمی نویسنده کتب دفاع مقدس را معرفی کردند و پس از آشنایی با وی مقرر شد تا کار بازنگری کتاب را انجام دهند.

وی ابراز کرد: توانستیم تعداد ۹۰ شهید آموزش را شناسایی کنیم و تا قبل از شهادت شهید سلیمانی کتاب به صورت ماکت آماده بود و قرار بود در سفری که سردار سلیمانی به کرمان می‌آیند در محل یادمان شهدای آموزش، ماکت کتاب را رصد کنند و گزارش عملکرد برای چاپ کتاب را بدهیم که این امر میسر نشد و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مهرابی‌پور افزود: پس از شهادت شهید سلیمانی عنوان کتاب را ۹۰+۱ گذاشتیم که منظور از ۱ شهید سلیمانی بود که بعد از آن یک شهید دیگر به نام شهید پارسایی شناسایی شد و عنوان کتاب را به ۹۲ شهید آموزش تغییر دادیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس کرمانی گفت: زمانی که سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بودند در محل یادمان شهدای آموزش حضور پیدا کردند و مبلغی را برای انجام کارمان در اختیار گذاشتند و قول دادند تا در زمینه چاپ کتاب نیز کمک کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها