جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
انسجام دادن و دراماتیزه کردن در کتاب «بی‌بابا» به‌خوبی رعایت شده است

آذربایجان‌غربی-شاعر، نویسنده و محقق ارومیه‌ای با اشاره به نگارش‌ روایت‌های «بی‌بابا»گفت: مهمترین کار انسجام دادن و دراماتیزه کردن روایت‌های موجود در کتاب «بی‌بابا» است که این موضوع به‌خوبی رعایت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، سعید سلیمان‌پور، صبح جمعه در معرفی و جشن امضای کتاب «بی بابا» که با حضور نویسندگان شهرستان خوی در کتابخانه 15 خرداد این شهرستان برگزار شد، گفت: شهرستان خوی در فرهنگ و ادب و هنر  کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و شخصیت‌های علمی و ادبی بی‌نظیر در تمام رشته‌های هنری همچون مرجع و فقیه بزرگ تاریخ تشیع، استاد الفقها والمجتهدین آیت‌الله ابوالقاسم خویی (ره)  است.

وی افزود: همچنین شهرستان خوی خاستگاه شاعران بزرگی مانند استادان زنده‌یاد محمد آقاسی، سیدمنصور دیبا، عبدالعلی آیرملو و ... است.

سلیمان‌پور ادامه داد: حسین شرفخانلو در کتاب «بی بابا» قلمی شیوا دارد و ما با نویسنده‌ای  باتجربه روبه روبه‌رو هستیم و داستان‌نویسی ساده‌تر از روایت‌نویسی و خاطره‌نگاری‌ است که قرار است دراماتیزه شود و شکل داستان به خودش بگیرد.


وی گفت: انسجام بخشیدن به بخش‌های گسسته روایت‌ها و نیز واردکردن عناصر داستانی در آنها به گونه‌ای که خدشه‌ای بر واقعیات وارد نکند  قلمی باتجربه می‌طلبد.کاری که شرفخانلو در  17 روایت کتاب « بی‌بابا»  به‌خوبی از عهده آن برآمده است.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی در ادامه در کنار نقد برخی موارد محتوایی، به برخی  ایرادات ویراستاری و نگارشی کتاب  از جمله کاربرد ناصحیح نشانه‌های نگارشی در برخی موارد و  استفاده‌  از کلمات بیگانه‌ای که برابر فارسی دارند، اشاره کرد.

سلیمان‌پور ادامه داد: نکته مهم و ارزشی در این کتاب حفظ حرمت پدر و مادر است که به‌خوبی در آن رعایت شده است.

 
حسین شرفخانلو،  نویسنده کتاب «بی‌بابا»  نیز در این مراسم گفت: این کتاب من شاید دردنامه باشد ولی مصیبت‌نامه نیست و در نوشتن این کتاب من اصلا گریه نکردم.

وی افزود: «بی‌بابا» هرچند روایت درد بی‌بابایی است اما مخاطب اصلی کتاب همه کسانی هستند که عمر پدرشان به دنیاست و در دسترس هستند.

شرفخانلو گفت: با حدود ۳۰ نفر صحبت کردم و از این صحبت‌ها به ۲۰ نفر رسیدم که روایت‌های خوبی داشتند. در نهایت هم ۱۷ نفر را برای نوشتن روایت‌های‌شان در کتاب «بی‌بابا» انتخاب کردم.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم شمع جشن تولد 64 سالگی شهید علی شرفخانلو توسط نوه ایشان علی شرفخانلو فوت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها