چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
جشنواره قصه‌گویی در کرمانشاه ثبت ملی می‌شود

کرمانشاه - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: جشنواره قصه‌گویی با محوریت قصه‌های بومی در محوطه تاریخی طاقبستان ثبت ملی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب(ایبنا) در کرمانشاه، محمدخیاط زنجانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری، گفت: کرمانشاه یکی از پنج استانی است که جشنواره قصه‌گویی آن در تاریخ 23خرداد جاری ثبت ملی می‌شود.

وی با تاکید براینکه قصه‌گویی بومی در این دیار از قدمت بالایی برخوردار است، افزود: این جشنواره در قالب «طرح کرمانشاه سرزمین قصه‌ها» اجرا می‌شود.

خیاط‌‌‌‌ زنجانی یادآور شد: درصدد هستیم تا کرمانشاه به عنوان قطب قصه‌گویی کشور شناخته شود.

وی با تاکید براینکه فرهنگ قصه‌گویی این دیار می‌تواند افزایش یابد و قدرتمندتر شود، گفت: در سالی که گذشت بخش زبان‌اشاره به بخش قصه گویی جشنواره بزرگسالان اضافه شد و امیدواریم این فرهنگ در بین همه اقشار جامعه گسترش یابد.

خیاط‌‌‌ زنجانی به اجرای طرح پویش کتابخانه خلاق اشاره کرد و افزود: فراخوان شعر کودک در راستای بزرگداشت استاد جواد محبت نیز انجام شده که اختتامیه آن چهاردهم تیرماه خواهد بود و در آن نشان استاد محبت به برگزیدگان اهدا می‌شود.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه فاز اول این فراخوان به صورت منطقه‌ای و به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه با حضور نوجوانان 12تا18سال با حضور استان‌های قم، مرکزی، لرستان، کردستان، ایلام، همدان و کرمانشاه در قالب چهار بخش برگزار می‌شود.

خیاط زنجانی به برگزاری فراخوان ارائه شعر در سه بخش کلاسیک، آزاد و ویژه اشاره کرد که با محوریت نگاهی ویژه به شعر دوکاج برگزار خواهد شد و مهلت ارسال آثار فراخوان اول تیر جاری است.

ارسال آثار در این فرخوان از طریق سایت خواهد بود که در روز چهاردهم تیر ماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.
 
این مسئول با تاکید براینکه 10درصد از کودکان و نوجوانان استان عضو این کانون هستند، افزود: کانون 19هزار و 130نفر عضو دارد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها