یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
امام خمینی(ره) ذخیره‌ای برای همه اعصار است

لرستان - نماینده مرکز تحقیقات خبرنگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی(ره)گلچین آسمان اسلام، فقاهت، مرجعیت و تشیع در ابعاد مختلف بود، عنوان کرد: وجود امام (ره)، ذخیره‌ای برای همه اعصار است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، آیت‌الله سیدمجید بنی‌هاشمی روز یک‌شنبه  در مراسم گرامیداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حوزه کمالیه خرم‌آباد  با بیان اینکه امام خمینی(ره) بعد از پیامبران و ائمه معصومین، گلچین آسمان اسلام، فقاهت، مرجعیت و تشیع در ابعاد مختلف بود، عنوان کرد: ایشان ذخیره‌ای در سلاله انبیا و ائمه اطهار برای انقلاب بودند.

آیت‌الله بنی‌هاشمی با اشاره به اینکه ایشان ویژگی‌هایی داشتند که فقط معنوی، سیاسی و علمی نبودند، عنوان کرد: مراتب ویژگی‌های امام راحل ریشه در روایات ومنابع دینی دارد که به  تایید عرفا و دین‌پژوهان عصر حاضر نیز رسیده است.

نماینده مرکز تحقیقات خبرگان رهبری با بیان اینکه رسالتی که امام(ره) داشت ریشه در اعماق دین ما دارد، به بیان ویژگی‌هایی از امام خمینی پرداخت و افزود: امام خمینی(ره) چهره سیاسی صرف دنیای امروز نبود.



وی با بیان اینکه ایشان یک مرجع تقلید عادی و یک شخصیت روحانی معمولی نبود، گفت: امام تفکری داشت که ریشه در اعماق دین مبین اسلام دارد و و وجودش ذخیره‌ای برای این زمان و در همه اعصار است.

آیت‌الله بنی‌هاشمی، تفکر فقاهتی، انقلابی، معنوی، ظلم‌ستیزی، استبدادستیزی، گرایش به محرومین و مستغضفین و گرایش به زیردستانی که به آنها ظلم روا شده است را از جمله ویژگی‌های امام برشمرد و افزود: این تفکر امام را وا داشت که اسلام ناب علوی، فاطمی، حسنی، حسینی مهدوی و در یک کلام اسلام ناب محمدی را به مخاطبین نشان دهد.

نماینده مرکز تحقیقات خبرگان رهبری اسلامِ امام را اسلام مبارزه با متحجرین دانست و افزود: در استان‌هایی مانند لرستان شخصیت‌هایی بودند که بیش از یک قرن به دنبال این نگاه امام خمینی بودند و راس هرم لبیک‌گویان حرکت کردند.
وی گفت: تقدیم بیش از 300 هزار شهید، هزاران جانباز، هزاران آزاده، هزاران خانواده شهدا برای ایستادگی در راه اسلام است و این شهیدان در اسلام امام خمینی تربیت یافتند.

آیت‌الله بنی‌هاشمی اظهار کرد: همچنان که در طول هشت سال دفاع مقدس، و فتنه‌های مختلف، دشمنان می‌خواهند تفکر اسلام ناب و تفکر انقلاب اسلامی را در کشور بر هم بزنند، ایستادگی کردیم؛ امروز هم به زعامت مقام عظمای ولایت و به استقامت مردم شهیدپرور و به زحمات فقهای بزرگی که کار می‌کنند ایستادگی می‌کنیم و جنگ اقتصادی را هم انقلاب اسلامی برنده خواهد شد.

به گزارش ایبنا، در این مراسم در این نمایشگاه آثار برتر نقاشی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از سراسر استان با موضوع معرفی شخصیت امام (ره) و اشعار اعضای ادبی در معرض دید عموم قرار گرفت. همچنین نمایشگاه پوستری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت تبیین اندیشه‌های امام در محوطه حوزه علمیه کمالیه برپا شد.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها