سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
تأثیر شخصیت امام (ره)در شعر شاعران ایران واقعیت آشکار است

آذربایجان‌غربی-مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان آذربایجان‌غربی تاثیر شخصیت امام (ره)در شعر شاعران ایران را یک واقعیت آشکار توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، مصطفی قلیزاده‌علیار عصر سه‌شنبه، در محفل شعر «پا به پای آفتاب» که به‌مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی، با حضور جمعی از شعرای ارومیه و مهمانانی از شهرستان سلماس، از سوی انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی، برگزار شد، گفت: ابعاد گسترده شخصیت علمی، فقهی، عرفانی، سیاسی و اجتناعی‌ و جهادی امام خمینی(ره)، نه تنها در بین مسلمانان و امت اسلامی جهان، بلکه در قلوب همه مستضعفان نیز تاثیری مثبت و بیدارکننده دارد.

وی افزود: ایشان به‌عنوان یک منجی و مصلح واقعی و چهره حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) و محبوب شناخته می‌شود.

قلیزاده‌علیار ادامه داد: امام خمینی(ره) به امت محمدی در دنیای معاصر، اتحاد و انسجام و هویت بخشید و جهان اسلام را به مبارزه با طاغوت‌ها، جهانخواران و حاکمیت‌های مستبد داخلی فراخواند و آرمان آزادی فلسطین را در جهان اسلام با روز قدس مطرح کرد و صهیونیزم جهانی را به لرزه انداخت.
 
قلیزاده علیار با اشاره شخصیت ادبی امام، گفت: امام خمینی(ره) شاعری عارف بود و زبان شعرش بیان تاملات عرفانی ایشان است.

این شاعر و نویسنده کتاب «مردی شبیه خود» در موضوع زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) گفت: تاثیر شخصیت امام (ره)در شعر شاعران ایران و جهان یک واقعیت آشکار است و ایشان به عنوان یک الگوی ناب مسلمانی و اسوه قرآنی در ادبیات جهان می‌درخشد‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها