جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
مفتخرم کتابم به فارسی منتشر شده است

وزیر فرهنگ ونزوئلا در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه مفتخر هستم که کتاب من به زبان فارسی ترجمه شده است گفت که هیجان دارم با صنعت نشر ایران آشنا شوم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، ارنستو ویگاس، وزیر فرهنگ ونزوئلا با همراهی خوزه رافائل سیلوا آپونته، سفیر این کشور ضمن دیدار با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در مراسم رونمایی کتاب «آوریل درون کودتا» خود واقع در سرای بین‌الملل حاضر شد.

در این دیدار ویگاس با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مفتخر هستم که کتاب من به زبان فارسی ترجمه شده است.

وزیر فرهنگ ونزوئلا با اشاره به اینکه در نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان وزیر همچنین یک نویسنده مشتاق حضور دارم، گفت: در هر دو نقش، هیجان دارم که این پویایی و نشاط در نمایشگاه را از نزدیک مشاهده کنم و با صنعت نشر ایران آشنا شوم. با این حضور می‌توان امکانی را فراهم آورد که با مقامات، ناشران و نویسندگان ایرانی در محل نمایشگاه توافقاتی داشته باشیم.
 
ویگاس به پخش تصاویر از نمایشگر اشاره و بیان کرد: این تصاویر نشان‌ می‌دهد، که مردم ایران، نسبت به حضور در نمایشگاه کتاب مشتاق هستند.

وزیر فرهنگ ونزوئلا با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: نمایشگاه کتاب ونزوئلا در فضای کوچک‌تر از ایران برگزار می‌شود؛ اما مردم در آنجا نیز مشتاقانه حضور پیدا می‌کنند.
 
وی افزود: تهاجماتی که امپریالیسم علیه کشورهای مختلف، از‌جمله ایران و ونزوئلا ایجاد کرده، ممکن است موانعی برای برقراری ارتباط ایجاد کند. مردم، محکم و سازنده در عرصه فرهنگ حضور دارند.

وزیر فرهنگ ونزوئلا با اشاره به اینکه تصاویر استقبال و حضور باشکوه مردم ایرانی علاقه‌مند به کتاب در رسانه‌هایی که هدایت می‌شوند نشان داده نمی‌شود، گفت: پس از بازگشت به ونزوئلا حرف‌های بسیاری خواهم داشت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم توافقاتی که انجام شده را عملیاتی کنیم، گفت: این توافقات برای دو کشور منافع خوبی را به دنبال دارد.

وزیر فرهنگ ونزوئلا با بیان اینکه به نمایندگی از مردم ونزوئلا از مهمان‌نوازی ایران تشکر می‌کنم، گفت: سفیر ونزوئلا در ایران با اینکه مدت زمان بسیاری نیست که در ایران در این سمت حضور دارد، اما بسیار فعال و پویا هستند.

ویگاس با اشاره به اینکه آقای خوزه رافائل سیلوا آپونته، با لباس رسمی کشور ونزوئلا در این مراسم حضور دارد گفت: «لیکی لیکی» نام این لباس است که سفیر ملبس به آن هستند.
 
وزیر فرهنگ ونزوئلا با بیان اینکه مردم ونزوئلا همانند ایرانیان به اجزا و ابزار فرهنگی مانند این لباس افتخار می‌کنند گفت: دشمان می‌خواهند از ریشه‌های فرهنگی فاصله بگیریم تا بر ایران و ونزوئلا  تسلط داشته باشند.
 
اسماعیلی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور  همتای ونزوئلایی خود گفت: مشتاق بودیم که در نمایشگاه حضور داشته باشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای نمایشگاه ادامه داد:  بیش از یک میلیون نسخه کتاب در نمایشگاه مجازی و دو یرابر آن در نمایشگاه فیزیکی به فروش رفته است.
 
به گزارش ایبنا، در این دیدار دیوان حافظ و نماد نمایشگاه کتاب به وزیر فرهنگ ونزوئلا اهدا شد.
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها