شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
کارگاه تجربه‌محور برای طراحان کودک در نمایشگاه کتاب

امروز در غرفه «کتاب‌آرا» نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ کارگاه «تصویرسازی کتاب کودک» به‌میزبانی کاظم طلایی و تدریس طراحان و تصویرسازان کتاب کودک، «منصوره محمدی»، «سمیه محمدی»، «مرضیه قوام‌زاده»، «سحر فرهادروش»، «لیدا طاهری» و «مهرانه جندقی» برگزار شد. موضوع این کارگاه «اهمیت و راهکارهایی برای تصویرسازی کتاب کودکان» بود.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، امروز در غرفه «کتاب‌آرا» نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ کارگاه «تصویرسازی کتاب کودک» به‌میزبانی کاظم طلایی و تدریس طراحان و تصویرسازان کتاب کودک، «منصوره محمدی»، «سمیه محمدی»، «مرضیه قوام‌زاده»، «سحر فرهادروش»، «لیدا طاهری» و «مهرانه جندقی» برگزار شد. موضوع این کارگاه «اهمیت و راهکارهایی برای تصویرسازی کتاب کودکان» بود.

سمیه محمدی درباره این نشست و اهمیت آن توضیح داد: من در یک مجموعه برای «به نشر» تصویرسازی کرده بودم و از آن طریق به این کارگاه دعوت شدم. امروز می‌خواهیم گپ‌وگفتی با تصویرسازان جوان و کم‌تجربه داشته باشیم و به آن‌ها کمک و راهنمایی کنیم. امروز در این نشست خیلی به آموزش نمی‌پردازیم؛ بیشتر یک ورکشاپ تجربه‌گرایانه است.
 

 
مهرانه جندقی در ادامه گفت: امروز قرار است تکنیک‌هایی را اجرا کنیم و به سؤالات افراد حاضر جواب بدهیم. این کارگاه بیشتر برای طراحان بزرگسالی است که برای کودکان کار می‌کنند. این ورکشاپ شاید در یک روز نتواند پیشرفت خاصی داشته باشد اما در یک جامعه سالم و پویا این نشست‌ها الزامی است. شاید کودکی از کنار این غرفه رد شود و این جرفه در ذهن او زده شود.
 

 
منصوره‌سادات محمدی تصریح کرد: غرفه کتاب‌آرا ساخته شده تا حواشی تولید کتاب از طراحی و ویراستاری تا گرافیک و فونت و صفحه‌چینی و... همه و همه دور هم جمع شویم تا تجربیات خود را در این زمینه به افراد منتقل کنیم. اول برنامه بر تدریس بود اما بعد به این فکر افتادیم که شاید تجربه‌محوربودن نشست عملکرد مثبت‌تری داشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها