جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
بچه‌شیر داستانم به صورت عملی با نکات اخلاقی آشنا می‌شود

سمیه سیدیان، نویسنده کتاب «پهلوان چشم‌عسلی» در نشست رونمایی این اثر گفت: برای اولین‌بار است یک اثر مذهبی نوشته‌ام؛ اما اینکه در این کتاب غیرمستقیم به مفاهیم دینی اشاره شده است برای من خیلی جالب بود. بردباری، صبر و خردمندی از ویژگی‌های ائمه(ع) است و وقتی کودک این کتاب را می‌خواند غیرمستقیم متوجه این موضوع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «پهلوان چشم‌عسلی؛ راز دره شیرها» نوشته سمیه سیدیان، جمعه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این کتاب را غزاله باروتیان تصویرگری کرده و انتشارات مهرستان منتشر کرده است.

سمیه سیدیان در این نشست درباره داستان کتاب گفت: «پهلوان چشم‌عسلی» داستان بچه‌شیری است که پدرومادرش توسط شکارچیان کشته می‌شود، او به روستایی می‌رود، در آن روستا با پسری به نام بهرام آشنا می‌شود و بهرام از او مراقبت می‌کند. در ادامه، انتقامی برای کشتن آن شکارچی درون این بچه‌شیر شکل می‌گیرد؛ اما او یک شیر ترسو است. این بچه‌شیر در مسیر شجاع‌شدنش، به شهرهای مختلف سفر می‌کند و از پهلوان‌های آنها نکاتی درباره راز پهلوانی می‌آموزد.

سیدیان تجربه نگارش اولین داستان مذهبی خود را این‌طور توضیح داد: برای اولین‌بار است یک اثر مذهبی نوشته‌ام؛ اما اینکه در این کتاب غیرمستقیم به مفاهیم دینی اشاره شده است برای من خیلی جالب بود. بردباری، صبر و خردمندی از ویژگی‌های ائمه(ع) است و وقتی کودک این کتاب را می‌خواند غیرمستقیم متوجه این موضوع می‌شود. چشم‌عسلی بیشتر در عمل وارد این موضوع می‌شود نه به‌صورت نظری!

وی افزود: برای کارهای مذهبی نمی‌توانیم خیلی مستقیم وارد مسائل شویم: مثلا به‌جای اینکه بگوییم حضرت علی فردی شجاع بوده است، باید شخصیتی داشته باشیم با آن ویژگی‌ها و این‌طور اخلاق را به کودکان بیاموزیم. همچنین ما باید تقدس‌زدایی را در داستان‌های مذهبی کمرنگ کنیم؛ البته این داستان مذهبی نیست و اخلاقی است و باید اخلاق‌مداری را هم به این صورت ترویج کنیم.

کتاب «پهلوان چشم‌عسلی؛ راز دره شیرها» در ۱۲ فصل، ۱۳۶ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۸۵ هزار تومان به کوشش انتشارات مهرستان برای گروه سنی نوخوان (بالاتر از ۷ سال) منتشر و در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ رونمایی شده است.
 
سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها