جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی «پایتخت کتاب ایران» بالفعل شود

حسن عسکری در نشست جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج و شهرهای تابعه گفت: انتخاب سنندج به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، یک فرصت بی‌نظیر و طلایی برای توسعه مقوله کتاب و مطالعه در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج و شهرهای تابعه با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد.

حسن عسکری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در این جلسه اظهار کرد: مقوله کتاب و کتابخوانی و میزان توجه به مطالعه از نمادهای فرهنگی جامعه است. حمایت از متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی امری ضروری است که در نهایت زمینه‌ساز توسعه فرهنگی و همچنین توسعه در سایر بخش‌ها می‌شود و رشد و ترقی کشور را فراهم می‌سازد.

عسکری افزود: انتخاب سنندج به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، یک فرصت بی‌نظیر و طلایی برای توسعه مقوله کتاب و مطالعه در استان است. باید ظرفیت‌های بالقوه در این حوزه را بالفعل کرد.

فرماندار سنندج درباره حمایت شهرداری‌ها از کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان وظیفه‌ای قانونی عنوان کرد: خوشبختانه شهرداری سنندج در این زمینه موفق عمل کرده و در پرداخت نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی پیشتاز است. امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

وی برگزاری برنامه‌های متنوع برای جذب کتابخوانان به کتابخانه‌های عمومی را مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و نشست‌های کتابخوانی، رونمایی از کتاب نویسندگان بومی، توجه به مخاطبان کودک و نوجوان و مسابقات مکتوب و مجازی کتابخوانی ازجمله این برنامه‌ها است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه از فعالیت 14 باب کتابخانه عمومی نهادی در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد 8 باب شهری و 6 باب روستایی است. در حال حاضر 8 باب کتابخانه عمومی مشارکتی نیز در شهرستان سنندج فعال است که 7 باب آن در سنندج و یک باب در روستای باباریز قرار دارد.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی سنندج را 12 هزار نفر عنوان کرد و گفت: 360 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در کتابخانه‌های عمومی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

بهرامی افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی و بازگشایی کتابخانه عمومی فردوسی سنندج را از اقدامات موثر دو سال گذشته ارزیابی کرد و افزود: با آغاز فعالیت دو کتابخانه، پیشرفت بسیار خوبی از لحاظ کیفی و کمی در خدمت‌رسانی به شهروندان حاصل شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج از تاسیس کتابخانه عمومی شهرک نایسر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این کتابخانه در مجتمع فرهنگی تفریحی «نایسر» قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی خواستار حمایت بیشتر دستگاه‌ها، به‌ویژه بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهری و روستایی از کتابخانه‌های عمومی شد و اضافه کرد: بدون شک این امر در نهایت به نفع جامعه است و سبب ارتقا شاخص‌های مطالعه و توسعه فرهنگی استان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها