سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
نخستین نمایشگاه تخصصی «پژوهش‌های فقهی معاصر» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن اکبری شاهرودی در نشست خبری هفته پژوهش به مهمترین برنامه‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در این هفته، اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری با موضوع «ضرورت تحوّل پژوهش در فقه‌های معاصر» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی «پژوهش‌های فقهی معاصر» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن اکبری شاهرودی، مسئول سازمان انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در برگزار شد.
 
 مسئول سازمان انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نخستین برنامه از این نمایشگاه را جلسه تقدیر از پژوهشگران برتر عنوان کرد و گفت:  ان‌شاء‌الله چهارشنبه (23 آذرماه)، آیین بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری با موضوع «ضرورت تحول پژوهش در فقه‌های معاصر» در سالن فقاهت مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) با حضور علما، استادان حوزه ودانشگاه و محققان و پژوهشگران برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: نخستین نمایشگاه تخصصی «پژوهش‌های فقهی معاصر» از جمعه 25 تا 30 آذر از ساعت 14 تا 19 برگزار خواهد شد. روز آخر نمایشگاه به بازدید بانوان محقق و پژوهشگر حوزوی و دانشگاهی اختصاص دارد.
 
مدیر نخستین نمایشگاه تخصصی «پژوهش‌های فقهی معاصر» با اشاره به سابقه پژوهشی 10 ساله این مرکز را دو دهه عنوان کرد و یادآور شد: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، قریب به دو دهه به تربیت محقّقان و پژوهشگران در عرصه فقه‌های معاصر از جمله فقه و سیاست، فقه و جامعه، فقه و فرهنگ، فقه و اقتصاد، فقه و حقوق بشر، فقه هنر و رسانه، فقه پزشکی، فقه معماری و شهرسازی و... پرداخته و آثار بسیار ارزشمندی تقدیم جامعه محققان و پژوهشگران و سازمان‌های تقنینی و پژوهش‌بنیان کرده است.
 

اکبری شاهرودی اضافه کرد: امسال به مناسبت هفته پژوهش، در این مرکز، میزبان مراکز و مؤسسات مهم و تخصصی فقهی حوزه علمیه هستیم تا در کنار هم و با تعامل یکدیگر بتوانیم در خدمت به نظام مقدس اسلامی و نیازهای پژوهشی در عرصه ‌های مختلف جامعه گام برداریم و نیازهای پژوهشی سازمان‌ها و نهادهای قانون‌گذار در حوزه دانش دینی را برطرف نماییم.
 
استاد حوزه علمیه قم در ادامه، با اشاره به برنامه دیگر این هفته، بیان کرد: از روز جمعه 25 آذرماه هر روز یک نشست معرفی آثار و پژوهش‌های فقهی معاصر توسط یکی از مراکز و پژوهشگاه‌های تخصصی فقهی حاضر در نمایشگاه را داریم که از ساعت 16 الی 17 در محل نشست‌های نمایشگاه، برگزار خواهد شد. 
 
وی گفت: این نشست، دوشنبه، به معرفی دو اثر ارزشمند «تمسک العتره الطاهره بالقرآن الکریم» تألیف دانشمند فرزانه استاد طبسی و «رسائل فی الفقه و الاصول» تألیف گرانسنگ استاد آیت‌الله فاضل لنکرانی، اختصاص دارد.
 
مسئول سازمان انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  در پایان، از علما و اساتید حوزه و دانشگاه، و محقّقان و پژوهشگران این عرصه و همچنین مدیران و مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌های تقنینی و پژوهش‌بنیان دعوت کرد با حضور در این نمایشگاه، از آثار و پژوهش‌های فقهی معاصر حوزه‌های علمیه بازدید نمایند و با اقدامات مراکز، موسسات و پژوهشگاه‌های تخصصی این حوزه، آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها