یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
مساجد استان آذربایجان غربی محور وحدت جامعه اسلامی هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین کمال خداداده در آیین معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: مساجد استان می‌توانند محور وحدت برای جامعه اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در آذربایجان‌غربی، مراسم معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یکشنبه(6 شهریور‌ماه) برگزار شد.  

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این مراسم گفت: وجود مساجد اهل سنت و اهل تشیع در استان آذربایجان‌غربی در کنار هم فرصت کم‌نظیری برای انقلاب و کشور ایجاد می‌کند؛ بنابراین مساجد استان می‌توانند محور وحدت برای جامعه اسلامی باشند.

وی افزود: امیدوارم با تفویت فعالیت کانون‌های اهل سنت در این استان بتوانیم به هم‌افزایی و اتحاد بین جامعه مسلمین کمک کنیم؛ قطعا نگاه مقام معظم رهبری و نظام به اهل سنت فرصت است.

حجت‌الاسلام خداداده گفت: اگر تعامل بین مساجد استان آذربایجان‌غربی تقویت شود، اخوت ایمانی نتیجه‌اش را در جامعه نشان می‌دهد و اگر این اخوت راجدی بگیریم این شبکه می‌تواند شبکه جهانی را به شبکه مهم مساجد کشور مرتبط کند.

این مسئول ادامه داد: اصل کار مسجد، تربیت نیروی انقلابی برای مکتب و تربیت نیروی انسانی برای  انقلاب است؛ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همین هدف، تشکیل شده‌اند. مسجد را محل تربیت و کادرسازی برای انقلاب می‌دانیم.

وی با بیان اینکه آبادانی مسجد هم با تاثیرنمازگذار است، افزود: حکمرانی مسجد و مسجدی و اینکه باید نهضتی برای بازگشت به مسجد داشته باشیم؛ از زبان بسیاری از مسئولین مطرح می‌شود.

این مسئول ادامه داد: شعار دولت، نهضت «بازگشت به مسجد» بوده و برای برگرشت به این نهضت، باید آن را به گفتمان، تبدیل کنیم؛ بنابراین لازم است نهضتی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات مسجد می‌تواند در کانون‌های فرهنگی و هنری انجام و پیگیری شود، افزود: قطعا همه اقدامات، کانون‌ نیست و در کنار امام جماعت باید قرار بگیریم و این هم‌افزایی باید در دفتر نماینده ولی‌فقیه انجام شود.
 

به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم محسن رضایی با صدور حکمی از سوی  رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور  به‌عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی  معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها