چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
نخستین نمایشگاه مجازی آذربایجان‌غربی افتتاح شد/عرضه 120 هزار عنوان کتاب

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اذربایجان‌غربی با مشارکت 1000 ناشر و عرضه 120 هزار عنوان کتاب افتتاح شد و تا چهاردهم دی‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان‌غربی امروز چهارشنبه(8دی‌ماه) با حضور علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، سید‌هادی طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار افتتاح شد.

نوروزی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، گفت: نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان غربی فرصت خوبی است تا مردم حتی از دورافتاده‌ترین روستاهای این استان بتوانند به راحتی، تعداد قابل‌توجهی کتاب‌ متنوع را رصد و انتخاب کنند.
 
وی افزود: در هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی، بیش از 1000 ناشر حضور داشته باشند در حالی‌که در نمایشگاه شانزدهم که حضوری بود، فقط 264 ناشر شرکت کرده بودند؛ حتی ناشران استانی هم حضور کمرنگی داشتند که این دوره تغییر محسوسی داشته است.
 
این مسئول ادامه داد: در دوره قبل تنها 64 هزار عنوان کتاب عرضه شده بود، اما امسال این تعداد به 120 هزار عنوان رسید که برای انتخاب مردم و خریداران فرصت بسیار خوبی است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی، با اشاره به دشواری رفت‌و‌آمد به‌دلیل بُعد مسافت و فرصت اندک برای پیدا کردن کتاب را از دیگر مشکلات نمایشگاه فیزیکی عنوان کرد و ادامه داد: 24 ساعته بودن نمایشگاه مجازی، توزیع عادلانه یارانه، نظارت بر استفاده از بن‌کارت‌های خرید کتاب و افزایش سطح کمی و کیفی نمایشگاه و ارائه نشدن کتاب‌های تکراری از دیگر مزیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب است.

نوروزی گفت: با توجه به اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی با مناسبت‌های مهم دینی و ملی همراه است، تلاش کرده‌ایم برنامه‌های فرهنگی متنوعی را نیز برای این ایام پیش‌بینی کنیم.

هادی طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: استان آذربایجان‌غربی، استان فرهنگ‌خیزی است و هر اقدامی در زمینه فرهنگ انجام دهیم، سرمایه‌گذاری برای آینده است و درباره این موضوع، نباید شک کنیم.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های علمی و فرهنگی کشور است و به جرات می‌گوییم، ققنوس کتاب و کتابخوانی خود را در استان ما نشان می‌دهد.

طباطبایی ادامه داد: نمایشگاه کتاب جایی است که هرچقدر برای برگزاری آن تلاش و هزینه کنیم، قدرت استان و کشور خودمان را به دنیا نشان می‌دهیم.
 
اجرای عدالت فرهنگی، هدف اصلی نمایشگاه مجازی کتاب است

حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگی خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این جلسه گفت: هدف اصلی نمایشگاه مجازی کتاب، اجرای عدالت فرهنگی است.
 
وی دسترسی آسان، دریافت رایگان کتاب، 24 ساعته بودن نمایشگاه و اعمال تخفیف 40 درصدی را ازجمله نکات مهم این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: همچنین همکاران در بخش پاسخگویی از ساعت 9 تا 18 آماده ارائه خدمت هستند.
 
صفری ادامه داد: علاقه‌مندانی که به اینترنت برای خرید کتاب دسترسی ندارند می‌توانند از طریق تماس با همکاران، کتاب موردنظر خود را دریافت کنند.

 معاون اقتصاد و فرهنگی خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: در این نمایشگاه  100 ناشر خارجی از کشورهای مختلف از‌جمله انگلیس، آلمان و لبنان با ارائه بیش از 14 هزار عنوان کتاب حضور فعال دارند.

صفری افزود: در نمایشگاه مجازی کتاب، امکان ارائه کتاب‌های تقلبی وجود ندارد و کتاب‌های بارگذاری شده از سوی ناشران عرضه و امکان ذائقه‌سنجی نیز فراهم شده است.



هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) تا چهاردهم دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه دارد. علاقه‌مندان این استان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به پایگاه ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها