چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
صنعت چاپ با فرهنگ جاری جامعه در ارتباط است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: صنعت چاپ با فرهنگ جاری جامعه در ارتباط است و برای توسعه فرهنگی منطقه باید از این صنعت حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در دهمین جشنواره صنعت چاپ شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی که در سالن شهیدسردار سلیمانی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بوکان برگزار شد، گفت: صنعت چاپ با فرهنگ جاری جامعه در ارتباط است و برای توسعه فرهنگی منطقه باید از این صنعت حمایت شود.

وی افزود: کسی که مجوز کانون تبلیغاتی را دریافت میکند یکسری ضوابط را باید رعایت کند و در بندهای این ضوابط دستگاه های مختلف دخیل می‌باشند با اجماع این ضوابط و یکپارچه شدن رویکردها می‌توانیم با فهم مشترک اقدامات مشترک را نیز انجام دهیم.

مدیر کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: شرایط نابرابری در سطح جامعه در حیطه کار کانون‌های تبلیغاتی وجود دارد که نیاز به ساختن شرایط برابر است.

این مسئول ادامه داد: صنعت چاپ در این استان برای حضور فعالانه در عرصه رقابت، نیازمند به روزرسانی وتجهیز این صنعت به ادوات به‌روز دنیاست و صنعت چاپ نقش موثری در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار در منطقه دارد و وقتی از صنعت چاپ صحبت می‌کنیم در حقیقت از رسانه، اقتصاد و اشتغال حرف می‌زنیم.

وی افزود: همجواری شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی با عراق ظرفیت بسیار خوبی است و چاپگران برای این‌ منطقه برنامه‌ریزی اصولی داشته باشند تا ضمن تامین ارز در اشتغال منطقه نیز سهم داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام  (ص) افزود: وحدت و اتحاد برای مقابله با دشمنان اسلام از واجبات بوده و همگان باید به ریسمان وحدت چنگ بزنند.
 

صنعت چاپ در این استان نقش مهمی در اشتغال جوانان دارند

محمد دهقان، معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در این‌ مراسم گفت: صنعت چاپ در این استان نقش مهمی در اشتغال جوانان دارند که توسعه این بخش باعث اشتغال‌زایی بیشتر در سطح استان خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات استان آذربایجان‌غربی به شمال عراق ارسال می‌شود، افزود: در آذربایجان‌غربی ۲۴۷ اتحادیه تحت پوشش ۱۷ اتاق اصناف در شهرستان‌های مختلف قرار دارد که از این واحدهای فعال در سطح استان ۱۲۰ هزار واحد داری پروانه کسب هستند.

شهرستان بوکان یکی از فعال‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی در زمینه چاپ است

منصور احمدی، رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بوکان گفت: این شهرستان یکی از فعال‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی، غرب و شمال غرب کشور در زمینه چاپ به شمار میرود. 

وی افزود: در این شهرستان سه واحد چاپ افست، یک واحد چاپ رول فلکسو، چهار واحد چاپ دیجیتال بنر، یک واحد لیتوگرافی ، ۲۰ واحد کانون آگاهی و تبلیغات فعال، یک واحد کانون آگاهی در دست اقدام، ۳۰ واحد تایپ وتکثیر زیر نظر اتاق اصناف ، ۶ واحد موسسه انتشارات و سه واحد موسسه انتشاراتی در دست اقدام وجود دارد.

یادآوری می‌شود؛ در این مراسم از فعالان عرصه چاپ شهرهای جنوب استان آذربایجان‌غربی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها