سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
چهارمین کتابخانه عمومی در شهرستان بوکان افتتاح شد

به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، چهارمین کتابخانه عمومی بوکان به نام شاعر نامی «سیدکامل امامی» افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، روز سه شنبه (19 اسفندماه) سالجاری، در آیین افتتاح چهارمین کتابخانه عمومی در شهرستان بوکان، گفت: به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوکان و ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برخورداری مردم منطقه علی‌آباد و اسلام‌آباد از امکانات کتابخانه عمومی، شهرداری بوکان حق بهره برداری رایگان از طبقات یک و دو ساختمان را به اداره كل كتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی واگذار کرد.

وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی نیز با اخذ مجوزهای لازم در حداقل زمان، کتابخانه عمومی سیدکامل امامی را تجهیز کرد.

معصومی  با بیان اینکه برای تجهیز آن ۲ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: این کتابخانه با زیربنای 328 متر مربع  و 200 متر مربع مساحت در منطقه علی آباد بوکان راه اندازی می‌شود و  کتابخانه دارای بخش‌های کودک، نشریات، سالن های مطالعه برادران و خواهران، بخش  نوجوان و علم، مخزن، مرجع و نشریات است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌ها پایگاه رشد فرهنگی و آگاهی بخشی برای جامعه است، و با افتتاح این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی به ۷۲ باب کتابخانه عمومی ارتقا پیدا کرد.

در حاشیه این مراسم تنها فرزند شاعر نامی کرد «سیدکامل امامی» ضمن قدردانی از مسئولان برای نامگذاری این کتابخانه به نام پدرش به هریک از مسئولان یک جلد از دیوان این شاعر را اهدا کرد.
 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها