چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
«ژرف‌کاوی داستان‌های قرآن کریم؛از منظر تحلیل روایت، تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی» منتشر شد

ایلام- انتشارات دانشگاه ایلام، کتاب «ژرف‌کاوی داستان‌های قرآن کریم؛از منظر تحلیل روایت، تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی» را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، انتشارات دانشگاه ایلام، کتاب پژوهشی «ژرف‌کاوی داستان‌های قرآن کریم (از منظر تحلیل روایت، تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی)» تالیف پیمان صالحی را در 360 صفحه منتشر کرد.
 
این کتاب از فصل‌های بررسی داستان‌های قرآنی از منظر تحلیل روایت، تحلیل گفتمان داستان‌های قرآنی و تحلیل زبان‌شناختی داستان‌های قرآن تشکیل شده است.
 
صالحی مؤلف کتاب در پیشگفتاری کوتاه نوشته است: «درخصوص داستان‌های قرآن کریم ذکر دو نکته ضروری است: اول این‌که این داستان‌ها روایتی حقیقی هستند که خداوند آنها را برای اهداف معینی نقل می‌کند. از جمله عبرت‌دهی از گذشتگان، بیان اصول و احکام دین مبین اسلام، تبیین پایه‌های دعوت پیامبر (ص)، هوشیاری و بشارت و تصدیق پیامبران گذشته و... دوم این‌که داستان های قرآنی تصویردار هستند و تصویرپردازی در مقایسه با وصف روایت بیشترین تاثیر را بر مخاطب دارد.
 
روش تحقیق در همه موارد به صورت توصیفی–تحلیل بوده و در برخی از موارد به تناسب ار روش آماری و به تبع آن از جدول نمودار نیز استفاده شده و پس از تطبیق هر نظریه یا الگو با داستان‌های قرآنی نتایج حاصل ذکر شده است.»
 
به گزارش ایبنا، انتشارات دانشگاه ایلام، کتاب ژرف کاوی داستان‌های قرآن کریم (از منظر تحلیل روایت،تحلیل گفتمان و زبان‌شناسی) تالیف پیمان صالحی (1358) با ویرایش ادبی علی گراوند، ویراستاری علمی رسول بلاوی و طرح جلدی از لیلی ده‌بالایی در سال 1401 در 360 صفحه و به قیمت 76 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها