یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
«خوشبختی‌های خانواده‌ی خوشبخت» کتاب شد

کتاب «خوشبختی‌های خانواده‌ی خوشبخت» به قلم سپیده خلیلی دکترای روانشناسی بالینی ازسوی انتشارات به‌نشر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، کتاب «خوشبختی‌های خانواده‌ی خوشبخت» ماجراهای فرزندان یک خانواده است که هر بار با یک مسئله مواجه می‌شوند و شیوه برخورد با آن مشکل و حل آن را به طور ضمنی آموزش می‌بینند. در انتهای هر قصه پرسش‌هایی مطرح می‌شود که ذهن مخاطبان را فعال می‌کند و از طریق قرار دادن مخاطب به جای شخصیت داستان، کودکان را به تفکر و تامل وا می‌دارد و همچنین صفحه‌ای برای درج پاسخ توسط کودک پیش‌بینی شده است.
 
هدف کتاب «خوشبختی‌های خانواده‌ی خوشبخت» آموزش مهارت‌های زندگی است. در این کتاب کودکان با مسائلی چون دوست‌یابی، اهمیت کار گروهی و ... آشنا می‌شوند.
 
در پشت جلد این کتاب آمده است: همه فکر می‌کنند، باید راه‌های عجیب و غریبی برای رسیدن به خوشبختی وجود داشته باشد. ولی هیچ مسیری به سمت خوشبختی وجود ندارد، چون خوشبختی خودش مسیر است و خوشبخت بودن خیلی ساده است! همه‌اش از فکر، احساس و باور ما شروع می‌شود. فقط کافی است فکر بد نکنیم، احساساتمان را بشناسیم و باور کنیم که بی‌هدف به دنیا نیامده‌ایم.
 
مهم نیست دیگران درباره ما چه فکر می‌کنند. فکر دیگران درباره ما، ما را خوشبخت نمی‌کند. فکر کردن به داشته‌هایمان است که به ما شادی و آرامش می‌دهد. در حالی که مقایسه با دیگران و حسرت نداشته‌هایمان، اضطراب و نارضایتی را در وجودمان رشد می‌دهد. آن وقت خیال می‌کنیم اوضاع باید خوب باشد تا خوشحال و خندان باشیم؛ در حالی که اگر خوشحال و خندان باشیم، اوضاع خوب می‌شود.
 
کتاب «خوشبختی‌های خانواده‌ی خوشبخت» به قلم سپیده خلیلی و با تصویرگری سمیه صالح شوشتری در 40 صفحه قطع رحلی با شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 25 هزار تومان توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در قالب کتاب‌های پروانه منتشر شده است.
 
سپیده خلیلی، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار سال ۱۳۳۸ در شمیران به دنیا آمد و از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را در عرصه نویسندگی و ترجمه آغاز کرد. خلیلی دارای مدرک دکترا در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه براون شوایگ آلمان، عضو انجمن روانشناسان کودک ایران عضو شورای دفتر تالیف کتب درسی، کارشناس کتاب‌های خارجی کتابخانه ملی کودک و نوجوان است و در کارنامه خود بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب برای مخاطبان خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسالان در زمینه تالیف و ترجمه دارد که جوایز جشنواره‌های کتاب کانون پرورش فکری کودکان، جشنواره مطبوعات کودک، دوچرخه طلایی و ... را کسب کرده است.
 
«قصه‌های شب»، «سفرهای گالیور»، «ماجراهای وروجک و سگ مرموز»، «مثل هیچکس»، «امیل و سه پسر دوقلو»، «۱۵۰ نکته برای خواب راحت» از جمله آثار سپیده خلیلی است؛ همچنین از وی تاکنون کتاب «قصه‌های مهربانی» و مجموعه 5 جلدی «داستان‌های نوید و ندا» توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها