دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
روایتی نفس‌گیر از سیصد و بیست و پنج روز نخست‌وزیری حسنعلی منصور

کتاب «سیصد و بیست و پنج» به قلم حمیدرضا صدر در یک روایت نفس‌گیر و جذاب روزگار و ذهن منصور را گره زده با اتفاق‌ها و ماجراهایی که وی در سال‌های کوتاه زندگیش درک کرد. روایتی که در عین وفاداری به تاریخ خلاقانه است و مردی را برای ما تصور می‌کند که علاوه بر هویتی تاریخی، وجوه شخصی مخصوص خودش را داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «سیصد و بیست و پنج» اثر حمیدرضا صدر است که به روایت زندگی حسنعلی منصور، نخست وزیر عصر پهلوی اختصاص دارد. این کتاب به تازگی از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

پشت جلد کتاب در سطوری به معرفی اثر جدید صدر پرداخته که در این مجال در رابطه با دورنمایه اثر می‌خوانیم: «سیصد و بیست و پنج» روایت حمیدرضا صدر از سیصد و بیست و پنج روز نخست‌وزیری حسنعلی منصور. صدر بعد از نوشتن ناداستان موفق «تو در قاهره خواهی مرد» درباره محمدرضا پهلوی این روایت را نوشته است. کتاب با زاویه دوم شخص روایت شده و در آن از مردی گفته می‌شود که یکی از خاص‌ترین و مرموزترین چهره‌های تاریخ سیاست در دوران پهلوی بود.
 
منصور در حالی که هنوز یک سال کامل هم نخست وزیر نبود، مقابل مجلس شورای ملی به دست گروه فدائیان اسلام ترور شد و چند روز بعد از دنیا رفت. منصور هنگام مرگ چهل و یک‌سال داشت. حمیدرضا صدر در این روایت نفس‌گیر و جذاب روزگار و ذهن منصور را گره زده با اتفاق‌ها و ماجراهایی که او در سال‌های کوتاه زندگیش درک کرد.

روایتی که در عین وفاداری به تاریخ خلاقانه است و مردی را برای ما تصور می‌کند که علاوه بر هویتی تاریخی، وجوه شخصی مخصوص خودش را داشت. برای همین سیصد و بیست و پنج روز از مردی و روزگاری می‌گوید که  آغشته است به صدها ماجرای مکشوف و نامکشوف و دست آخر این سوال که چه کسی حسنعلی منصور را کشت و این قلب ماجرای حمیدرضا صدر است که ریتم رمان را تپنده می‌کند.»  

کتاب «سیصد و بیست و پنج» به قلم حمیدرضا صدر در 307 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و به قیمت 25 هزار تومان از سوی نشر چشمه روانه بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها