شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۶
دومین دفتر شعر یوسفی منتشر می‌شود

فریبا یوسفی دومین دفتر شعرش با عنوان «تا روح تنهای تن‌ها» را در دست چاپ دارد که سال آینده منتشر و راهی بازار کتاب می‌شود. شعرهای این مجموعه طی دو سال اخیر و در قالب‌های کلاسیک سروده شده‌اند.\

یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتناب ایران(ایبنا) درباره این مجموعه شعر گفت: دومین مجموعه شعرم را با عنوان «تا روح تنهای تن‌ها» آماده کرده‌ و برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده‌ام. به احتمال زیاد این دفتر سال آینده روانه بازار نشر می‌شود.

وی در ادامه افزود: این دفتر حدود 40 قطعه غزل‌ و چند مسمط و چارپاره را شامل می‌شود که طی دو سال اخیر و پیرامون موضوعات عاطفی و اجتماعی سروده شده‌اند.

این شاعر درباره تفاوت دومین مجموعه شعرش با نخستین کتاب منتشر شده‌اش در این حوزه توضیح داد: مجموعه دوم نسبت به دفتر نخستینم حجم کمتری دارد؛ چراکه شعرهای آن در بازه زمانی کوتاه‌تری سروده شده‌اند. از نظر فرم و قالب شعرها نیز در این دفتر چند مسمط آمده است که تجربه‌های جدیدتر من هستند.

وی اظهار داشت: به‌نظر من شعرهای دفتر دوم از لحاظ محتوا تاحدودی پخته‌تر شده‌ و از فضای کاملا شخصی بیرون آمده‌اند و عمومی‌تر هستند. همچنین به‌طور ناخودآگاه نقدها و دیدگاه‌هایی که نسبت به دفتر نخستینم از منتقدان و مخاطبان دریافت کرده‌ام بر روی شعرهای این مجموعه تاثیر گذاشته است.

فریبا یوسفی متولد مهر 1349 و کارشناس زبان و ادبیات فارسی است. وی در چهارمین دوره جایزه ادبی «پروین اعتصامی» نیز به عنوان برگزیده انتخاب شد.

«حالا تو» عنوان نخستین مجموعه شعر این شاعر است که در سال 1387 و در 243 صفحه توسط نشر تکا منتشر شد.

این دفتر دربرگیرنده 150 قطعه شعر است که از این میان حدود 100 قطعه شعر در قالب غزل و بقیه شعرها در قالب‌های مثنوی، نیمایی، سپید، نیمایی - غزل و سپید - و غزل و طی سال‌های 1374 تا 1386 سروده شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط