شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷
کوچه شعرهای عبدالملکیان کتاب شد

محمدرضا عبدالملکیان، مدیر دفتر شعر جوان، از انتشار جدیدترین دفتر شعرش با عنوان «این کوچه را از روی رودخانه نوشته‌ام» توسط نشر دارینوش خبر داد. همچنین دفتر دیگری از شعرهای وی سال آینده منتشر می‌‌شود.\

عبدالملکیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین مجموعه شعرش گفت: این دفتر که هفته گذشته توسط انتشارات دارینوش روانه بازار کتاب شد، دربرگیرنده بیش از 100 قطعه شعر کوتاه پیرامون مضمون و موضوع «کوچه» است.

این مجموعه شباهت‌هایی با دو دفتر پیشین عبدالملکیان با عنوان‌های «حالا که آمده‌ای» و «حالا که رفته‌ای» دارد. شعرهای این دو دفتر همگی با عبارت‌های «حالا که آمده‌ای» و «حالا که رفته‌ای» آغاز می‌شدند. در تمامی سروده‌های مجموعه «این کوچه را از روی رودخانه نوشته‌ام» نیز مضمون یا کلمه «کوچه» به‌کار رفته است.

عبدالملکیان پیش‌تر در گفت‌و‌گو با ایبنا درباره این مجموعه گفته بود در سروده‌هایی که در آن‌ها مضمون «کوچه» را به‌کار گرفته‌ام در حقیقت از منظرهای گوناگونی هم‌چون دیدگاه عاطفی یا اجتماعی به مضمون «کوچه» نگاهی داشته‌ام.

وی در ادامه به مجموعه شعر دیگرش اشاره و تصریح کرد: «جهان را به شاعران بسپارید» عنوان مجموعه شعر دیگری است که حروفچینی و ویرایش آن به پایان رسیده است و به زودی آن‌را برای چاپ به یک ناشر می‌سپارم.

این شاعر در پایان افزود: این دفتر دربرگیرنده شعرهای کوتاه و بلندی است که طی سال‌های 1384 تا 1389 و پیرامون موضوعات گوناگون سروده شده‌اند. حدود 50 قطعه از این شعرها را برای چاپ در این کتاب برگزیده‌ام.

به احتمال زیاد این دفتر شعر توسط انتشارات مروارید منتشر و سال آینده راهی بازار کتاب می‌شود.

محمدرضا عبدالملکیان متولد سال 1331 است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «مه در مه» در سال 1354 منتشر شد. از دیگر آثار این شاعر می‌توان مجموعه‌های «ریشه در ابر»، «رد پای روشن باران»، «آوازهای اهل آبادی»، «ساده با تو حرف می‌زنم»، «گزیده اشعار»، «حالا که آمده‌ای»، «پل خواب» و «حالا که رفته‌ای» را نام برد.

مجموعه شعر «حالا که آمده‌ای» چند ماه پیش توسط نشر دارینوش تجدید چاپ شد. همچنین «گزینه اشعار محمدرضا عبدالملکیان» توسط انتشارات مروارید به چاپ سوم رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط