یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
زبان شعر به زبان مردم نزدیک شده است

محمدرضا عبدالملکیان، شاعر و مدیر انتشارات دفتر شعر جوان، استقبال از شعر امروز در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مثبت ارزیابی کرد و علت این امر را نزدیک شدن زبان شعر به زبان مردم برشمرد.\

عبدالملکیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره استقبال از شعر به ویژه شعر جوان در نمایشگاه کتاب امسال گفت: در این رابطه با توجه به تجربه من در ارتباط با غرفه انتشارات دفتر شعر جوان می‌توانم بگویم که خوشبختانه تحول مثبتی در این زمینه اتفاق افتاده و استقبال علاقه‌مندان از شعر به نحوی چشمگیر افزایش یافته است.

وی افزود: آثار منتشر شده توسط انتشارات دفتر شعر جوان در مقایسه با نمایشگاه‌ کتاب در سال‌های گذشته فروش بیشتری داشت و این امر استقبال بیشتر مخاطبان را نشان می‌داد.

دبیر دفتر شعر جوان در تشریح علت این استقبال توضیح داد: در یک تحلیل کلی به اعتقاد من نزدیک شدن زبان شعر به زبان مردم یکی از دلایل استقبال از شعر جوان است. از سوی دیگر تخصصی شدن برخی از ناشران سبب شده است تا مخاطبان راحت‌تر بتوانند به کتاب‌هایی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

وی یادآور شد: تخصصی شدن ناشران اگر توام با کیفی بودن باشد طبیعتا منجر به جذب مخاطب‌های جدی و حرفه‌ای خواهد شد.

عبدالملکیان در توضیح بیشتر این موضوع به مخاطبان دفتر شعر جوان اشاره و تصریح کرد: بخشی از مراجعه‌کنندگان به غرفه انتشارات دفتر شعر جوان بی‌آن‌که توجه ویژه‌ای به نام شاعر و یا نام مجموعه شعر داشته باشند به دنبال آثار جدید این انتشارات بودند و بسیاری از مخاطبان نیز مجموعه‌ای از آثار جدید دفتر را تهیه می‌کردند. البته بخشی نیز که با نام‌ها آشنایی داشتند در پی آثار ویژه‌‌ای بودند.

وی از این اتفاق به فال نیک یاد کرد و اظهار داشت: پیشنهادی که در رابطه با این تجربه برای دستگاه‌های اجرایی دارم این است که توجه ویژه‌ای به موضوع تخصصی شدن ناشران و همچنین کیفیت آثار منتشر شده داشته باشند.

این شاعر در رابطه با ارزیابی‌اش از نمایشگاه کتاب امسال گفت: در مجموع و به‌طور کلی نمایشگاه کتاب امسال نیز به خوبی برگزار شد. اما به عنوان یک پیشنهاد برای سال‌های آینده می‌توانم بگویم بهتر است یکی از شاخص‌های تخصيص فضا به غرفه‌داران، میزان استقبال مخاطبان از غرفه‌ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط