سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸
علی‌محمدی یادنامه «عمران صلاحی» را تدوین می‌کند

سینا علی‌محمدی، شاعر و روزنامه‌نگار تدوین یادنامه «عمران صلاحی» را در دست انجام دارد. به تازگی دومین مجموعه شعر او با عنوان «جهانی‌ترین تیتر دنیا» توسط انتشارات فصل‌پنجم منتشر شد.\

علی‌محمدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره یادنامه «عمران صلاحی» گفت: این یادنامه در مجموعه 30 یادنامه‌ای که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای 30 شاعر درگذشته پس از انقلاب منتشر می‌شود، در دست تدوین است. سرپرستی این مجموعه را محمود اکرامی‌فر برعهده دارد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این کتاب اظهار داشت: مصاحبه با خانواده صلاحی، نقد و نظر و یادداشت‌هایی درباره او همچون یادداشت منتشر نشده‌ای از منوچهر احترامی و گفت‌و‌گو با شاعران مختلف درباره صلاحی از جمله بخش‌های این کتاب هستند.

این شاعر افزود: محمدعلی بهمنی، شمس لنگرودی، علی باباچاهی، اسماعیل امینی و ناصر فیض از جمله افرادی هستند که گفت‌و‌گوهایی با آن‌ها درباره صلاحی صورت گرفته است و در کتاب منتشر می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: اتوبیوگرافی عمران صلاحی و گزیده‌ای از اشعار او نیز بخش دیگری از این کتاب را به خود اختصاص می‌دهد. حدود 80 درصد کار انجام شده است و در حال حاضر تنظیم نهایی آن‌را انجام می‌دهم.

علی‌محمدی به انتشار دومین مجموعه شعرش اشاره و تصریح کرد: این مجموعه با عنوان «جهانی‌ترین تیتر دنیا» سروده‌های من طی سال‌های 87 تا 88 را در سه بخش شامل می‌شود.

وی درباره بخش‌های این دفتر گفت: حدود 45 قطعه شعر در 96 صفحه و در سه بخش آیینی(مهدوی)، عاطفی و اجتماعی گردآمده است.

این شاعر پیش‌تر در گفت‌و‌گویی با ایبنا درباره تفاوت‌های دومین دفتر شعرش با «پاره خط» که نخستین دفتر شعر او بوده است گفته بود: در این مجموعه رویکرد من نسبت به زبان تغییر گسترده‌ای پیدا کرده است. زبان در این شعرها سادگی ویژه‌ای دارد و به نوعی زبان معیار است. البته این امر به معنای برخورد منفعل با زبان نیست. بلکه سعی کردم بازی‌های زبانی در این شعرها کمتر رخ دهد.

نخستین مجموعه شعر علی‌محمدی با عنوان «پاره خط» در 72 صفحه توسط نشر نمایه در سال 1385 منتشر شد. این کتاب برگزیده جایزه گام اول بود.

دومین دفتر شعر او نیز با عنوان «جهانی‌ترین تیتر دنیا» در 96 صفحه توسط انتشارات فصل پنجم به تازگی منتشر شده است. این شاعر  در چهارمین جشنواره شعر فجر به عنوان برگزیده نخست بخش شعر نو شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط