شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
شعرهای آیینی، آزاد و دفاع‌مقدس مرادی منتشر می‌شود

محمد مرادی، شاعر، سه مجموعه شعر با موضوع‌های آیینی، آزاد و دفاع‌مقدسی با عنوان‌های «۱۳ بهانه بهار، یک ترانه رسیده‌اند»، «تو سیر و گندم... تو خود حوا» و «به تاوان صبری که نداشته‌ام» را آماده انتشار دارد. این مجموعه شعرها اردیبهشت سال جاری راهی بازار نشر می‌شود.\

مرادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره سه مجموعه شعری که در دست انتشار دارد و تا بیست‌وسومین نمایشگاه کتاب راهی بازار نشر می‌شود، گفت: مجموعه شعرهای آیینی و مذهبی من با عنوان «۱۳ بهانه بهار، یک ترانه رسیده‌اند»، دربرگیرنده ۷۰ غزل، ۵۰  رباعی و پنج مثنوی توسط انتشارات آرام‌دل منتشر و راهی بازار نشر خواهد شد.

وی به مجموعه شعرهای آزاد و اجتماعی‌اش با عنوان «تو سیر و گندم... تو خود حوا» اشاره و تصریح کرد: این مجموعه توسط انتشارات سوره مهر در دست انتشار است و حدود ۶۰ غزل و ۳ مثنوی از سروده‌های مرا شامل می‌شود.

این شاعر زبان را در مجموعه‌های پیشینش زبانی روایی همراه با نوآوری‌های جوان‌پسند خواند و اظهار داشت: در این مجموعه شعرهای جدید سعی داشتم به یک تعادل در حوزه زبان دست یابم. پیش‌تر گاه توجه‌ام به زبان، گاه به فرم و گاه محتوا بود. اما باید در نظر داشت که توجه صرف به زبان، فرم و یا محتوا آسیب جدی به شعر می‌زند.

وی ادامه داد: در این مجموعه‌ها با توجه به موضوع‌های مختلف شعر یک تعادل در زبان، فرم و محتوا ایجاد کرده‌ام. البته در شعرهای مذهبی و آیینی‌ام بیشتر به فرم و زبان سنتی‌تر گرایش داشته‌ام.

مرادی شعرهای اجتماعی و آزاد خود را از نظر ساختار متنوع خواند و افزود: در این شعرها تنوع ساختاری و استفاده از لحن‌ها و شگردهایی برای نزدیک شدن زبان به زبان معیار دیده می‌شود.

وی در پایان از انتشار مجموعه شعر دیگری با عنوان «به تاوان صبری که نداشته‌ام» توسط بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خبر داد و یادآور شد: این مجموعه شامل ۳۰ غزل، ۳۰ رباعی و ۱۰ شعر نو است. همه این شعرها در ارتباط با موضوع دفاع مقدس سروده شده‌اند.

محمد مرادی، دانشجوی دکترای ادبیات فارسی دانشگاه شیراز است. پیش‌تر از این شاعر سه مجموعه شعر با عنوان‌های «دخترک کوچه بالا سلام»(شعر و شعرواره)، «این جمعه ...آن بابانوئل»(مجموعه رباعی) و «خمپاره‌ها که اوج بگیرند»(مجموعه غزل) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط