یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۵
اطلس عضلات اسكلتي؛ مرجعي قابل اعتماد

نويسنده و مولف كتاب‌هاي ورزشي از چاپ كتاب «اطلس عضلات اسكلتي» از سوي انتشارات علم‌ و حركت خبر داد و گفت: اين كتاب با توجه به سادگي نوشتار، در تمام دررشته‌هاي مرتبط به آناتومي و عضله‌شناسي كاربرد دارد./

دكتر حميد طباطبايي در گفت‌‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب حاضر در سال 2009 به چاپ پنجم خود به زبان لاتين رسيد و در كمتر از يك ماه ترجمه آن به پايان يافت.

وي درباره كاربرد اين اثر گفت: آناتومي علم پايه تربيت بدني و بسياري از رشته‌هاي مرتبط است و در آن بررسي استخوان‌ها و عضلات، بخش اصلي را تشكيل مي‌دهد. در اين راستا، حركت‌شناسي و آسيب‌شناسي نيز از اهميت به‌سزايي برخوردارند كه مبناي اصلي آنها عضله شناسي و عملكرد آن‌هاست.

نويسنده كتاب «شروع فعاليت بدني براي سلامتي كودكان» به ارايه توضيحاتي درباره كتاب پرداخت و بيان كرد: بيش از يك قرن است كه علم آناتومي با قالبي ثابت و تغييرناپذير تدريس و معرفي مي‌شود و با توجه به ثابت بودن اصطلاحات و جايگاه و عملكرد عضلات و استخوان‌هاي بدن انسان، مي‌توان ادعا كرد كه اين اثر مي‌تواند علاوه بر دانشجويان تربيت بدني، نياز دانشجويان و كارشناسان علم فيزيوتراپي، پرستاري فيزيولوژيست‌ها و رشته‌هاي مرتبط را برطرف سازد.

وي افزود: اين اثر به دو بخش تقسيم مي‌شود، بخش نخست به بررسي استخوان‌ها،جايگاه و ويژگي‌هاي آن‌ها همراه با تصوير مي‌پردازد و بخش دوم به بررسي تمام عضلات سطحي و عمقي اسكلتي بدن انسان مربوط مي‌شود و كاربرد و عملكرد آن را نيز همراه تصوير‌هاي مورد نياز بيان مي‌كند. 

مترجم كتاب «ماساژ درماني» درباره سرعت ترجمه و انتشار كتاب‌هاي روز دنيا و تعلل برخي ناشران در اين امر اظهار داشت: سرعت در انتشارات خصوصي بسيار مناسب‌تر از انتشارات دولتي است. اين انتشارات به دليل مشكلات اداري، داوري‌هايي كه ملاك مشخصي نيز ندارند، زمان بسياري را صرف مي‌كنند و در نهايت در صورت چاپ كتاب، كيفيت آن تضمين شده، مناسب و قابل قبول نيست، در حالي كه با توجه به تجديد چاپ و با سرعت مناسب در خارج كشور، اگربراي وارد كردن هرچه سريع‌تر منابع اطلاعاتي به داخل كشور تلاش نكنيم، نمي‌توانيم علم ورزشي كشورمان را با علم روز دنيا هم‌سو سازيم.

نويسنده كتاب «تردميل و طرز استفاده از آن» در ادامه از ترجمه كتابي با عنوان «حركت‌شناسي» خبر داد و گفت: اين اثر چاپ پانزدهم خود را در سال 2004 وارد بازار نشر اروپا و ايالات متحده آمريكا كرده و پس از آن تاكنون تغييري نيافته است.

وي درپايان تاكيد كرد: تلاشم اين است كه اين اثر  به بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران برسد.

كتاب «اطلس عضلات اسكلتي» از سوي انتشارات علم و حركت در 240 صفحه منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط