یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۴
نگاه ويژه «حركت درماني» به ناهنجاري‌هاي اسكلتي

كتاب «حركت درمان» اثر دكتر ابوالفضل فراهاني و كيوان شعباني‌مقدم با ارايه تمرينات ويژه براي ناهنجاري‌هاي حركتي از جمله كف پاي صاف و ستون فقرات، منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كتاب حاضر با بيان ناهنجاري‌هاي اسكلتي و روش‌هاي درماني آن‌ها مي‌تواند براي تمامي افرادي كه به اين بيماري‌ها دچارند يا افرادي كه نزديكان آن‌ها از ناهنجاري‌هاي مختلف رنج مي‌برند، مورد استفاده قرار گيرد. 

اين نوشتار همچنين مي‌تواند يه عنوان يك منبع درسي براي دانشجويان كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته‌هاي تربيت بدني،‌ فيزيوتراپي و كاردرماني به كار رود. 

اين اثر در دو بخش و 14 فصل تنظيم شده است، بخش نخست آن به بررسي ناهنجاري‌ صافي كف پا اختصاص دارد و اين عارضه را در هشت فصل همراه با روش‌هاي درماني آن معرفي مي‌كند. بخش دوم ناهنجاري‌هاي ستون فقرات را در شش فصل بررسي مي‌كند. 

در قسمتي از مقدمه مؤلفان كتاب آمده است: «از آن‌جايي كه تغييرات محيطي در ساختار اسكلتي در بلندمدت و در نتيجه عدم رعايت بهداشت حركتي در برخي از افراد ايجاد مي‌شود، درمان آن در كوتاه مدت نيز ممكن نيست. اين گونه موارد عموماً مراحل درمان مقطعي و كوتاه‌مدت ندارد، نيازمند زمان و پذيرش تمرينات اصلاحي در زندگي فردي و اجراي منظم آن در منزل، محل‌كار و هرجاي مناسب و در دسترس ديگر است. بر اين اساس فراگيري مهارت‌هاي مبارزه با پيشرفت ناهنجاري و درمان و حداقل كمك به درمان، توسط بيمار، ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.» 

كتاب «حركت درماني» از سوي انتشارات عصر انتظار(تربيت‌بدني و علوم ورزشي حتمي) در شمارگان 4000 نسخه، 152 صفحه و بهاي 30000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط