یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۵
مفاهيم سنجش و اندازه‌گيري تربيت بدني در كتابفروشي‌ها

كتاب «مفاهيم سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني» اثر دكتر محمود شيخ از سوي انتشارات علم و حركت منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با ارايه روش‌هاي مختلف ارزيابي و سنجش كه يكي از اركان مهم در فرايند آموزش و پرورش است، مي‌تواند براي متخصصان، استادان و دانشجويان رشته تربيت بدني و علوم ورزشي موثر واقع شود. 

كتاب حاضر در 16 فصل تنظيم شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به طبقه‌بندي اهداف تربيتي و ارزشيابي آن‌ها، مواد قابل اندازه‌گيري در تربيت‌بدني، شرايط اساسي آزمون، توزيع طبيعي، نقطه‌ها و مرتبه‌هاي درصدي و آماري استنباطي اشاره كرد. 

در قسمتي از پيشگفتار مولف آمده است: «از زماني كه تربيت بدني در ميان علوم مختلف استقلال خود را به دست آورد، به عنوان يك علم مورد پژوهش قرار گرفت و نقش خود را در مسائل اساسي جامعه مانند تعليم و تربيت، پزشكي، مسايل فرهنگي و غيره ... ايفا نمود. بر همين اساس، بايد بيش از گذشته احساس نياز به كتب و وسايل و آثار مفيد و تاليفات ارزنده در زمينه‌هاي مختلف علمي ورزشي مورد توجه قرار گيرد. با رعايت اين نكته كه يكي از عوامل ترقي و تعالي جامعه ما اشاعه فن تربيت بدني بر مبناي شناخت و ارزشيابي علمي است، و با در نظر گرفتن اين كه بهترين راهنما براي انسان‌ها در طول تاريخ تاليف كتاب است، و بايد در جهت رشد و توسعه اين امر مهم همت گماريم.» 

كتاب «مفاهيم سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني» از سوي انتشارات علم و حركت در شمارگان 2200 نسخه، 216 صفحه و بهاي 45000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط