سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۴
با كتاب«محاسبات سوخت ‌‌و سازي در ورزش»

کتاب «محاسبات سوخت ‌‌و سازي در ورزش» اثر «استيفن گلاس» و «گريگوري بي. دوير » با ترجمه خالد محمد‌زاده سلامت و سحر رزم‌جو كه به بيان روش‌هاي حل معادلات در موقعيت‌هاي مختلف تندرستي و باليني مي‌پردازد، منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با ارايه اطلاعات مختلفي در حوزه محاسبات ورزشي، ‌مي‌تواند براي متخصصان فيزيولوژي ورزش، آزمايشگاه‌هاي فيزيولوژي و همچنين مربيان و دانشجويان رشته تربيت بدني و علوم ورزشي موثر واقع شود.

اثر حاضر در 11 فصل تنظيم شده که از جمله‌ آن‌ها مي‌توان به مقدمه‌اي بر سوخت‌و ساز، مقدمه‌اي بر رياضي، معادله راه رفتن، معادله کارسنج‌پايي، معادله پله‌ورزي و سوالات چهار گزينه‌اي اشاره کرد.

در پايان اين اثر دو پيوست آورده شده که حاوي برگه خلاصه معادله‌هاي سوخت‌ و سازي و جدول انتخابي از ويرايش هفتم کتاب «راهنماي آزمون و تجويز فعاليت ورزشي» است.

از جمله نکات قابل توجهي در اين اثر، مي‌توان به ارايه اطلاعات اصلي در علم سوخت‌ و ساز و انرژي، امکان فراگيري اصول جبري مورد نياز در معادلات، جدول‌هاي تمريني و ارايه راه‌حل‌هاي گام به گام، مجموعه‌اي از اطلاعات تخصصي در تمرينات و چگونگي استفاده از آن‌ها و همچنين آوردن سوالات چهار گزينه‌اي اشاره كرد.

در قسمتي از مقدمه مولفان کتاب آمده است: «پرداختن به ورزش و فعاليت بدني، فراتر از جنبه‌هاي عملکردي به عنوان يکي از نياز‌هاي ضروري براي يک زندگي سالم و پرنشاط، مورد پذيرش همگان قرار گرفته و يکي از اهداف مهم فعاليت‌هاي بدني و ورزش، تعادل در انرژي و مديريت وزن از طريق اندازه‌گيري انرژي مصرفي است که مي‌تواند براي طراحي برنامه‌هاي کمي و کيفي فعاليت‌بدني مناسب مورد استفاده قرار گيرد.»

کتاب «محاسبات سوخت  ‌‌و سازي در ورزش» از سوي انتشارات علم‌ و حرکت در شمارگان 2200 نسخه، 128 صفحه و بهاي 30000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط