سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
«پانوشت‌ها» آماده انتشار شد

حافظ موسوی، شاعر و منتقد ادبی، از انتشار پنج مقاله در حوزه نظریه‌های ادبی در کتابی با عنوان «پانوشت‌ها» در آینده‌ای نزدیک توسط انتشارات آهنگ دیگر خبر داد./

موسوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره کتاب «پانوشت‌ها» توضیح داد: این کتاب مقدمه‌ای درباره سیر نظریه‌های ادبی در قرن بیستم در جهان و مروری جامع بر جرگه‌های شعری ایران از آغاز تا دهه ۷۰ است. در این مقدمه درباره شعر نیما یوشیج، هوشنگ ایرانی، تندر کیا، جریان شعر براهنی و شعر هجو به تفصیل سخن آمده است.

وی با تاکید بر این که حجم عمده‌ای از کتاب را مقدمه آن تشکیل می‌دهد، گفت: این مقاله حدود ۲۰۰ صفحه است و بخش بعدی کتاب به مقاله‌هایی در حوزه نظریه‌های ادبی اختصاص دارد.

موسوی درباره برخی از این مقاله‌ها اظهار داشت: مقاله‌هایی در ارتباط با «زبان و معنا در شعر»، «فرم و ساختار در شعر» و «نوشتار زنانه در شعر زنان» از جمله مقاله‌های این کتابند.

وی یادآور شد: تالیف این کتاب چند سال به طول انجامید. برخی از این مقاله‌ها را پیش‌تر برای سخنرانی یا درج در نشریه‌ای آماده کرده بودم. همچنین یادداشت‌هایی بر اساس کارگاه شعر من و ارتباط با هنرجویانم در میان این مقاله‌ها به چشم می‌خورد.

این شاعر افزود: در حال حاضر «پانوشت‌ها» آماده انتشار و در حال طی مراحل اداری انتشار است و توسط انتشارات آهنگ دیگر راهی بازار نشر می‌شود.

وی در پایان گفت: به زودی چاپ دوم «شعرهای جمهوری» و چاپ چهارم «سطر‌های پنهانی» نیز توسط انتشارات آهنگ دیگر منتشر می‌شود.

حافظ موسوی، شاعر، متولد ۱۵ اسفند ۱۳۳۳ است. از جمله آثار او می‌توان «دستی به شیشه‌های مه‌گرفته دنیا»، «سطرهای پنهانی»، «شعرهای جمهوری»، «زن، تاریکی، کلمات» و آخرین مجموعه شعرش: «خرده‌ریز خاطره‌ها و شعرهای خاورمیانه» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط