دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۰
انتشار «خرده‌ريز خاطره‌ها و شعرهای خاورميانه» حافظ موسوي

حافظ موسوی – شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبی – از چاپ مجموعه شعر «خرده‌ريز خاطره‌ها و شعرهای خاورميانه» خبر داد.\

موسوي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين مجموعه شامل ۴۵ شعر است كه در دو بخش «خرده‌ريز خاطره‌ها» و «شعرهاي خاورميانه» ارائه شده است.

به گفته وي، بخش اول اين مجموعه شامل شعرهايي اجتماعي و بخشي از خاطرات شخصي و بخش دوم نيز درباره تاثير جريانات خاورميانه از جنگ افغانستان، عراق و بازخواني روح مشترك و ستمديده در اين منطقه است. 

موسوي كه سرودن اين اشعار را از سال ۸۴ شروع كرده در ادامه افزود: شعرهاي اين دو مجموعه پيوسته است و بن‌مايه‌ای سياسي دارد؛ ولي در نهايت اين مخاطب است كه با خواندن اين اشعار به آن‌ها سمت و سو مي‌دهد. 

وي درباره بخش دوم اين مجموعه گفت: حساسيت نسبت به مسايل اجتماعي پيرامونی ما، وقايع اخيري كه در خاورميانه رخ داد و وضعيت اجتماعي كشورهاي عراق و افغانستان نقطه عطفي در سرودن «شعرهاي خاورميانه» شد.

يكي از شعرهاي اين شاعر در بخش «شعرهای خاورمیانه» این کتاب، به «هلال خصيب» مي‌پردازد. وي در اين‌باره خاطرنشان كرد: هلال خصيب نواري است كه بخشي از فلسطين، لبنان، سوريه و كشورهاي ديگر را دربرمي‌گيرد و به عنوان منطقه‌اي حاصل‌خيز، مهد تمدن و ظهور اسطوره‌ها از آن ياد شده است. 

به گفته موسوي، مجموعه شعر «خرده‌ريزخاطره‌ها و شعرهاي خاورميانه» در ۸۰ صفحه از سوي انتشارات آهنگ ديگر منتشر خواهد شد و همزمان با نشر اين اثر در ایران، با ترجمه‌ مريوان حلبچه‌اي به زبان كردي در كردستان عراق نیز به چاپ خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها