یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
اشعار «میر نوروز» در دومین نشست ایوار بررسی می‌شود

لرستان - مدیر موسسه مطالعات فرهنگ و رسانه از معرفی و بررسی اشعار «میر نوروز» در دومین نشست «ایوار» با حضور اهالی شعر و موسیقی روز سه‌شنبه در محل دانشنامه مطبوعات ایران خبر داد.

محمدجعفر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر گفت: شعر لرستان در قرن دوازدهم هجری با نام شاعری شوریده و پرمایه به نام میرنوروز گره خورده است.

رئیس انجمن لرستان‌شناسی با بیان اینکه میرنوروز در تراز شعر ملی از سخن‌سرایان پارسی‌گوی بزرگ است، افزود: اگرچه جایگاه او در منظومه و معیار ملی شعر امروز تاکنون شناخته نشده است، اما میرنوروز شاعری است که در عصر صفوی شعر لری را به چنان شکوهی رساند که ادبیات، فرهنگ و موسیقی استان‌های زاگرس‌نشین را برای چند قرن تحت‌الشعاع قرار داده است.

مدیر موسسه مطالعات فرهنگ و رسانه: این موسسه در ادامه معرفی و بررسی ادیبان و فرهیختگان استان لرستان و منطقه زاگرس روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در دومین نشست ایوار اشعار و زندگی‌نامه استاد سخن، میرنوروز را با حضور استادانی همچون علی‌اکبر شکارچی، عبدالجبار کاکایی، سید فرزین رسایی، کرم علیرضایی و اسعد غضنفری مورد کنکاش قرار خواهد داد.

به گزارش ایبنا این نشست ساعت ۱۶:۳۰ در محل دانشنامه مطبوعات ایران واقع در تهران، خیابان ستارخان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها