سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
تفاهمنامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی بوشهر امضا شد

بوشهر - تفاهمنامه همکاری بین ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی استان بوشهر با هدف ارتقای خدمات‌ کتابخوانی به قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه جامعه توانخواه و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر صبح سه‌‎شنبه در آیین انعقاد این تفاهمنامه گفت: مجموعه کتابخانه‌های عمومی بزرگ‎ترین شبکه فرهنگی از حیث کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

حیدر راهب ادامه داد: استان بوشهر دارای ۷۹ باب کتابخانه عمومی است که به همه قشرهای جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌کنند. در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر ارائه خدمات کتاب‌محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود و این رویکردی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال‌های اخیر به آن توجه بیشتر کرده‌است.

وی با بیان اینکه در برخی از کتابخانه‌ها خدمات ویژه‌ای برای نابینایان و ناشنوایان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در این راستا در استان بوشهر، کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با ابراز امیدواری از انعقاد این تفاهمنامه میان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی استان، گفت: تلاش می‌کنیم در طول مدت تفاهمنامه با پیگیری‌های مجدانه دو طرف، گام‌های مثبتی برای کتابخوان کردن و آگاهی بیشتر جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر نیز در این آیین با ارائه آماری از جامعه هدف مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی در استان بوشهر گفت: انعقاد این تفاهمنامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف امری مبارک است و برای تحقق مفاد این تفاهمنامه به سهم خود تلاش خواهیم کرد.

حیدر عزیزنژاد ادامه داد: انعقاد این تفاهمنامه با موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقاء سطح علمی و توانایی‌ها جامعه هدف به‌ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آن‌ها به‌منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کنونی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایبنا؛ از مهم‌ترین مفاد این تفاهمنامه می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه‌های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع، همکاری در ایجاد پیشخان کتاب در سرای سالمندان، مناسب‌سازی کتابخانه‌های عمومی برای حضور توانخواهان در این اماکن و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها