سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
«پرونده‌ی قتل مرموز یک (یا دو) خفاش جوان» منتشر شد

کتاب «پرونده‌ی قتل مرموز یک (یا دو) خفاش جوان» به قلم پیام ابراهیمی با تصویرگری مهناز سلیمان‌نژاد از سوی انتشارات کتاب طوطی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «پرونده‌ی قتل مرموز یک (یا دو) خفاش جوان» اثری ماجراجویانه و معمایی است که فضایی طنزآمیز دارد و برای مخاطبان بالای ۸ سال مناسب است.

در توضیح داستان این کتاب آمده است: سال‌ها پیش وقتی کارآگاهی جوان بودم، با پرونده‌ای روبه‌رو شدم که مسیر زندگی‌ام را تغییر داد: پرونده قتل مرموز یک خفاش جوان. به نظر می‌آمد پای یک قاتل زنجیره‌ای در میان باشد. در این صورت، جان هزاران خفاش در خطر بود؛ ولی سرنخ‌ها با هم جور درنمی‌آمدند. هر طور بود، باید معمای این پرونده را حل می‌کردم، وگرنه حیثیت خانوادگی‌مان به باد می‌رفت و لکه ننگی بر پیشانی شغل آباواجدادی‌مان تا ابد باقی می‌ماند.

در ابتدای این اثر شخصیت‌هایی که در کتاب حضور دارند به مخاطب معرفی شده است، از جمله: من، مقتول (ملقب به سون سوناریان)، خانم همسایه، قاتل (ملقب به سون‌سَن سان‌سوناریان) و جناب معلم. نویسنده در قالب فضای داستان، هر یک از این شخصیت‌ها را در چندخط معرفی و بعد مخاطب را وارد داستان می‌کند.

بخشی از متن کتاب:

داستان از این قرار بود که فرزند دلبند آقا و خانم سوناریان چند روز قبل، از خانه بیرون رفته و برنگشته بود. آقای سوناریان و همسرش خفاش‌های پیری بودند که در اواخر عمر بچه‌دار شده بودند. آن‌ها فرزندشان را از هر چیزی بیشتر دوست داشتند و از ترس اینکه مبادا گم شود یا اتفاقی برایش بیفتد، همیشه و همه‌جا همراه او می‌رفتند.

خانم سوناریان می‌گفت: «من هر ده ثانیه یه موج صوتی می‌فرستادم تا از حضورش مطمئن شم!» و آقای سوناریان زیر لب غر می‌زد که: «می‌دونستم ده ثانیه زمان زیادیه. از اول هم باید فاصله‌ی امواج رو کمتر می‌کردیم!».

کتاب «پرونده‌ی قتل مرموز یک (یا دو) خفاش جوان» به قلم پیام ابراهیمی با تصویرگری مهناز سلیمان‌نژاد در ۸۰ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و به بهای ۱۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب طوطی (کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط