سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است

آذربایجان‌غربی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: باید مراسم نکوداشت ادبا را وقتی که در قید حیات هستند برگزار کنیم زیرا این آیین‌ها موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، خدیجه معصومی، صبح دوشنبه، در آیین نکوداشت مصطفی قلی‌زاده‌علیار، نویسنده و پژوهشگر ارومیه‌ای که در سالن جلسات استاد شهریار اداره کل کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرور آفرین فرزندان اسلام در مقابل جنایت‌های رژیم جعلی صهیونستی گفت: هنر انقلاب اسلامی متعلق به همه شیر مردان و شیرزنان بوده و تمام تلاش ما در اداره کل حمایت از هنرمندان است، چرا که ما در این سرزمین نیاز به ادب و هنر داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی افزود: در کتابخانه‌های عمومی استان چند سالی است که محافل ادبی شکل گرفته که این محافل باید جریان‌سازی کنند و به پویانمایی و مانایی شعر متعهد باشند و در این راستا باید از ظرفیت تمام ارگان‌ها در این مورد کمک گرفته شود.

معصومی ادامه داد: باید مراسم نکوداشت ادبا را وقتی که در قید حیات هستند برگزار کنیم و مفاخر فرهنگی در قید حیات می‌توانند راه و روش زندگی کردن را به نسل امروزی نشان دهند که امر مهمی در ارتقا روحیه فرهنگی استان است و باید این مهم به یک اصل تبدیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد شعر که نوعی رسانه است، گفت: استاد قلی‌زاده‌علیار کتاب، شعر و ادبیات را به هم گره زدند و یکی از شخصیت‌های برجسته ادبیات استان است.

بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است

سعید سلیمان‌پور، شاعر طنزپردار و مدرس ادبیات نیز در این مراسم گفت: استاد قلی‌زاده جزو سرمایه‌های فرهنگی و ادبی استان بوده و می‌توان گفت که ایشان فرمانده فرهنگی شاعران و نویسندگان استانی هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه محافل ادبی زیادی در استان فعالیت می‌کنند، اگر ایشان نبودند این محافل نمی‌توانستند تا این اندازه تاثیرگذار باشند و سنگ صبور شاعرها هستند.

هادی سعیدی‌فرد، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم افزود: همه ارگان‌ها در مقابل جامعه فرهنگی و ادبی مسئول هستند و باید در این راستا به وظایف خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را یک مبارزه دائمی و خستگی ناپذیر عنوان کردند و باید دغدغه‌های فرهنگی خود را افزایش دهیم.

وحید توماج افشار، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این آیین گفت: حضرت آقا فرمودند دشمن بخواهد به کشور صدمه بزند اولین هدفش فرهنگ ملت است.

وی افزود: متاسفانه ما قدر نعمت‌های ادبی که در دست را داریم نمی‌دانیم و این آیین‌های نکوداشت باید بیشتر برگزار شوند تا بتوانیم دین خود را به این قشر ادا کنیم.

افشار ادامه داد: زندگی ادیبان و نویسندگان برای نسل‌های آینده الگو هستند و با راه و روش زندگی خود می توانند نمادی برای نسل‌های آینده باشند.

بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است

به گزارش ایبنا؛ خاطره‌گویی توحید اصغرزاده، نویسنده و کارشناس تربیتی، شعرخوانی شاعران، امضای یادبود، سخنرانی حجت الاسلام غیبی در مورد مصطفی قلی‌زاده علیار، پژوهشگر، نویسنده، شاعر، روزنامه‌نگار، دبیر محفل ادبی هاتف از برنامه‌های جنبی این آیین نکوداشت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها